Saham FGVH Macam Cerita Kancil, Kera Dan Cili

| comments

Ingat lagi tak dulu bila mula-mula saham felda ni nak disenaraikan, orang dah bilang jangan, terlalu besar risikonya buat peneroka.

Tapi bila kata-kata manis dilemparkan, mata pulak jadi rambang, maklumlah manusia nei selalunya kalah dengan duit, sebab tu kadang-kadang duit ni ditabur-tabur untuk beli undi. yang malangnya ialah yang tak berfikir dengan duit yang tah berapa nilai terus terjual masa depan generasi akan datang.

Teringat "tukanglawan" satu video menarik zaman kecik-kecik dulu.. kisah sang kancil dan Monyet @ kera.



Dalam kisah tu, sang monyet yang degil dan tak mahu terima nasihat berkehendakkan pada satu jenis buah, ketika tu nama buah tu ialah "cili", tapi dalam zaman moden ni dipanggil "buah durian runtuh".

Sang monyet tak sedar bahayanya "buah durian runtuh" ni. kalau makan silap-silap lepas makan tergadia semua tanah dan harta.

Tengok gayanya memang nak jadi macam tu la,  memang silap-silap tergadai semua harta benda,  nasib kau la monyet, nasihat tak mahu dengar..  lebih percaya cakap menteri yang nasib dia sendiri pun dia tak mampu jamin. fikir-fikirkan lah .


Ehh korang, Jom join Forum AIC kat sini.. ada live chat, games, boleh lihat gambar aktiviti, kenal kawan-kawan baru, wah seronok tau. klik sini ok.... 
 
AWAS# Sebarang komen yang anda tulis dibawah memungkinkan penulis blog ini dipenjara kerana tidak menasihati anda supaya jangan mengeluarkan sebarang komen, walau bagaimana pun, mengikut konsep hak asasi manusia yang diguna pakai, manusia itu mempunyai hak dan kebebasan untuk bersuara dan menyatakan pendapat, sebarang komen dari anda dialu-alukan oleh penulis blog. Jom Follow Twitter "tukanglawan" dan dan like Facebook Page dibawah Untuk berita terkini, Jom Tonton Koleksi video ceramah disini, atau berhibur dengan TV Online disini

Share this article :

Catat Ulasan

Sila berikan komen anda dengan sopan.

 
Support : Copyright © 2011. "tukanglawan" - All Rights Reserved
Proudly powered by Blogger. Stats by Feedjit