Matang Lah Cikit, Tolong Henti Hina Agama

| comments

Tak abis-abis lagi kisah pasal penghinaan agama, Apa yang kita dapat bila kita menghina Agama orang lain nei.

Seperti yang diucapkan oleh N, Surendran serta Tian Chua yang turut serta dalam demo bantah penghinaan Terhadap Nabi Muhammad S.A.W di depan kedutaan Amerika tempoh hari.

"kita tidak mahu penghinaan terhadap Agama ini berlanjutan , Jika Agama Islam dihina kelak ia akan berlanjutan terhadap Agama lain juga", apakah kita mahu akhirnya terjadi pergaduhan antara Agama."

Jika tidak mahu, hentikan sahaja perbuatan sia-sia itu,dan polis sila siasat kerana ini jelas boleh menimbulkan ketegangan.

Dan kita sebagai orang Islam, sudahkah kita sebenarnya beri kefahaman terhadapa kawan-kawan kita yang bukan islam ini tentang hakikat sebenar Islam yang menolak sama sekali permusuhan dan perkauman? jika belum, kita juga turut bersalah sebenarnya.


Ingat, ini bukan masalah kerana dia berbangsa India, ini masalah individu yang tak hormati agama lain, India atau cina atau juga melayu yang baik tidak sesekali akan menghina Agama Orang lain. 

Jangan sampai nak hina-hina kaum lain kerana ramai jugak india yang beragama islam. kerana itu taktik yang akan digunakan umno untuk porak perandakan keadaan.

Buat mamat ni, lebih baik minta maaf, kerana tiada tolenrasi bila kamu menghina Agama kami.





Ehh korang, Jom join Forum AIC kat sini.. ada live chat, games, boleh lihat gambar aktiviti, kenal kawan-kawan baru, wah seronok tau. klik sini ok.... 
 
AWAS# Sebarang komen yang anda tulis dibawah memungkinkan penulis blog ini dipenjara kerana tidak menasihati anda supaya jangan mengeluarkan sebarang komen, walau bagaimana pun, mengikut konsep hak asasi manusia yang diguna pakai, manusia itu mempunyai hak dan kebebasan untuk bersuara dan menyatakan pendapat, sebarang komen dari anda dialu-alukan oleh penulis blog. Jom Follow Twitter "tukanglawan" dan dan like Facebook Page dibawah Untuk berita terkini, Jom Tonton Koleksi video ceramah disini, atau berhibur dengan TV Online disini

Share this article :

Catat Ulasan

Sila berikan komen anda dengan sopan.

 
Support : Copyright © 2011. "tukanglawan" - All Rights Reserved
Proudly powered by Blogger. Stats by Feedjit