PPSMI , Kroni Untung... Projek Terbengkalai

| comments

Ingat PPSMI tak?,

Semenjak dilaksanakan masa zaman mahadey "melayu karala" tu dulu lagi dah jadi isu, sedangkan ajar budak sekolah subjek Matematik dan sains ni dalam bahasa melayu pun banyak budak tak boleh nak follow, inikan pulak nak cakap BI dengan budak-budak ni. lagi la ternganga.

Umno ni memang jenis suka test dulu, kalau rakyat bising nanti tarik balik. ni la jadi kat projek PPSMI ni, kenapa sebelum buat takmo fikir masak-masak.

Kos dah banyak dikeluarkan, bukan sikit "duit rosmah" dibazirkan untuk projek ni, konon dulu nak letak peralatan tercanggih untuk jadi "alat bantuan mengajar... sekarang apa dah jadi... tengok bawah nei.




Akibatnya , kira-kira 25 hingga 50 peratus daripada peralatan bernilai lebih RM500 juta untuk projek Pengajaran dan Pembelajaran Sains dan Matematik jadi "tukun".

Kalau ye pun, jangan la sampai terbengkalai macam ni, kan boleh guna untuk tujuan pembelajaran, dari jadi rak simpan buku.

Ini betul-betul la "janji dicapati".


Ehh korang, Jom join Forum AIC kat sini.. ada live chat, games, boleh lihat gambar aktiviti, kenal kawan-kawan baru, wah seronok tau. klik sini ok.... 
 
AWAS# Sebarang komen yang anda tulis dibawah memungkinkan penulis blog ini dipenjara kerana tidak menasihati anda supaya jangan mengeluarkan sebarang komen, walau bagaimana pun, mengikut konsep hak asasi manusia yang diguna pakai, manusia itu mempunyai hak dan kebebasan untuk bersuara dan menyatakan pendapat, sebarang komen dari anda dialu-alukan oleh penulis blog. Jom Follow Twitter "tukanglawan" dan dan like Facebook Page dibawah Untuk berita terkini, Jom Tonton Koleksi video ceramah disini, atau berhibur dengan TV Online disini

Share this article :

Catat Ulasan

Sila berikan komen anda dengan sopan.

 
Support : Copyright © 2011. "tukanglawan" - All Rights Reserved
Proudly powered by Blogger. Stats by Feedjit