Mangsa Keganasan Polis Dapat Bantuan, DiIberi Tawaran Kerja

| comments

Mangsa gas pemedih mata polis yang dilepaskan sewaktu perhimpunan BERSIH 3.0, Asrul Wadi Ahmad, kini terpaksa menanggung derita cacat penglihatan sebelah mata.

Jurutera mekanikal berusia 26 tahun itu rosak penglihatan 80 peratus di mata kanannya akibat ditembak dengan kanister gas pemedih mata semasa penghimpunan di Kuala Lumpur pada 28 April lalu, juga telah hilang pekerjaan akibat kecederaannya.

Dalam lawatan ke Kampung Sungai Korok, Ketua Menteri Pulau Pinang Lim Guan Eng telah bertemu dengan Asrul serta keluarganya untuk menghulurkan derma RM5,000 bagi meringankan beban tanggungan hidup.

Menurut Guan Eng yang juga Setiausaha Agung DAP, kerajaan negeri Pakatan Rakyat Pulau Pinang telah berusaha untuk mendapatkan pekerjaan untuk Asrul.

Setakat ini, beberapa syarikat telah pun menawarkan pekerjaan kepada anak muda itu yang berani berjuang bersama dengan ratusan ribu rakyat Malaysia untuk menuntut pilihan raya yang adil, bebas dan bersih.

Asrul yang berkelulusan ijazah kejuruteraan daripada Universiti Putra Malaysia (UPM) adalah anak ketiga daripada Sembilan adik-beradik.


Sila like jika suka artikel ini, dan send ke rakan anda untuk kongsi
NAJIB SEBUT "HARAM JADAH", DIA LUPA UMNO DULU PERNAH DIHARAMKAN, JADI UMNO ITU "HARAM JADAH" . NAJIB PERNAH KATA, 'KITA TUNJUK NEGARA INI SIAPA YANG PUNYA," SEBAB MARAH PADA PENYOKONG PAKATAN, DIA LUPA RAKYAT AKAN TUNJUK, NEGARA INI BUKAN BAPAK NAJIB YANG PUNYA. ABU... asalkan bukan umno

Anda boleh menyalin artikel yang disiarkan tanpa halangan, sila letakkan link blog "tukanglawan jika sudi, semoga maklumat dan informasi dapat disampaikan kepada semua . Anda juga digalakkan share artikel ini di Facebook, twitter, forum atau apa juga medium sebaran. jika ada saranan dan pendapat, e-mailkan ke infotukanglawan@gmail.com , silakanlah juga tinggalkan komen anda dibawah
Jom Follow Twitter "tukanglawan" dan dan like Facebook Page dibawah Untuk berita terkini

. .
Share this article :

Catat Ulasan

Sila berikan komen anda dengan sopan.

 
Support : Copyright © 2011. "tukanglawan" - All Rights Reserved
Proudly powered by Blogger. Stats by Feedjit