Keputusan Euro2012 Portugal Vs Czech Malam Tadi

| comments

Portugal menang tipis 1-0 menewaskan Republik Czech dalam perlawanan suku akhir pertama Euro 2012 di Stadium National, Warsaw awal pagi ini.

Dengan kemenangan tersebut, Portugal layak ke separuh akhir dan bakal berdepan dua pasukan gergasi Eropah sama ada Sepanyol atau Perancis yang mana nasib mereka akan ditentukan pada perlawanan suku akhir ketiga pada 24 Jun ini.

Gol tunggal kemenangan Portugal dijaringkan oleh penyerang sensasi mereka Cristiano Ronaldo pada minit ke-79.

Gol jaringan Ronaldo berpunca daripada hantaran lintang rakannya Joao Moutinho dari arah kiri pintu gol Republik Czech, sebelum penyerang itu menanduk  bola ke gawang yang dikawal oleh Petr Cech.Serangan dan 'set-pieces' Portugal - yang dibimbing oleh jurulatih Paulo Bento - tidak putus-putus mengkucar-kacirkan pertahanan Republik Czech sejak awal permainan separuh masa pertama lagi.

Hantaran silang, sepakan percuma, tandukan dan 'counter attack' yang digerakkan antaranya oleh dua pemain sensasi Portugal - Cristiano Ronaldo dan Nani - juga membuatkan penjaga gol Republik Czech Petr Cech bekerja keras menangkis serangan Portugal.

Manakala jentera Republik Czech pula dilihat pincang tanpa kelibat 'playmaker' Tomas Rosicky yang dibelenggu kecederaan, menyebabkan jentera tengah gagal mencipta banyak peluang dan ruang untuk jentera serangan merobek gol Portugal.

Malang bagi Republik Czech selepas menunjukkan prestasi cemerlang dalam peringkat kumpulan A dengan menewaskan Greece dan Poland.

Ini kerana gawang mereka diasak dari segenap posisi dan penjuru padang oleh Portugal.

Sila like jika suka artikel ini, dan send ke rakan anda untuk kongsi
NAJIB SEBUT "HARAM JADAH", DIA LUPA UMNO DULU PERNAH DIHARAMKAN, JADI UMNO ITU "HARAM JADAH" . NAJIB PERNAH KATA, 'KITA TUNJUK NEGARA INI SIAPA YANG PUNYA," SEBAB MARAH PADA PENYOKONG PAKATAN, DIA LUPA RAKYAT AKAN TUNJUK, NEGARA INI BUKAN BAPAK NAJIB YANG PUNYA. ABU... asalkan bukan umno

Anda boleh menyalin artikel yang disiarkan tanpa halangan, sila letakkan link blog "tukanglawan jika sudi, semoga maklumat dan informasi dapat disampaikan kepada semua . Anda juga digalakkan share artikel ini di Facebook, twitter, forum atau apa juga medium sebaran. jika ada saranan dan pendapat, e-mailkan ke infotukanglawan@gmail.com , silakanlah juga tinggalkan komen anda dibawah
Jom Follow Twitter "tukanglawan" dan dan like Facebook Page dibawah Untuk berita terkini

. .
Share this article :

Catat Ulasan

Sila berikan komen anda dengan sopan.

 
Support : Copyright © 2011. "tukanglawan" - All Rights Reserved
Proudly powered by Blogger. Stats by Feedjit