( Video Kejam Dera Kana-Kanak ) Harga sebuah kemodenan.,

| comments


Inilah apa yang terjadi dalam masyarakat kita hari ini, bukankah kita diajar dengan nilai lemah lebut dan sopan santun juga adab dan budaya, walaupun "tukanglawan" tidak pasti apakah wanita ini melayu atau Indon, tapi dari raut muka dan bahasa menunjukkan kemungkinan besar dia seorang melayu.

Lihat video dibawah ini, anda pasti akan terkejut dengan apa yang dipaparkan.

Video sepanjang 4 minit lebih ini memeparkan seorang wanita mengasari seorang kana-kanak, tidak puas dipukul dengan bantal pada bahagian kepala, anak kecil itu dikasari dengan pelbagai cara.



Apa yang anda rasa, binatang juga saling nemyayangi, jika manusia tidak mampu lakukan lebih baik dari kasih seekor binatang, maka ini layaknya dipanggil syaitan.

Sudah tiada lagikah kasih sayang dalam diri manusia sekarang, apakah kerana arus kemodenan sifat kemanusiaan sudah luntur dan telah terhakis, betapa malangnya manusia itu bila nilai paling murni dalam hidupnya sudah hilang.

Mendera kanak-kanak yang tidak berdaya itu satu sikap penakut, kelak takut dibimbangi anak itu akan membesar dengan dendam dalam dirinya, dan peristiwa hitam seperti ini tidak akan berakhir.

Ia akan berulang dan akan terus berulang kerana dendam dan peristiwa zaman kecilnya. lantas membesar jadi manusia yang penuh ketakutan sifat mahu balas dendam.

"tukanglawan" kelu tidak tahu apa yang mahu dikatakan lagi.

Melihatkan babak awal dalam clip tersebut sudah cukup buat "tukanglawan" rasa sedih dengan apa yang terjadi . nilai manusia terhakis dengan kemodenan hidup, apakah ini ertinya "keamanan"?

Sebarkan kepada semua, wanita ini perlu ditangkap dan dihukum segera.


# Berhubung dengan penyebaran video penderaan bayi melalui media sosial, PDRM telah menerima hampir 300 aduan dan komen daripada orang ramai yang rata-rata bersimpati dan prihatin dengan nasib bayi tersebut.
Untuk makluman, kes tersebut telah dilaporkan di IPD Petaling Jaya pada 29 Mei 2011 dan tangkapan telah dibuat pada hari yang sama. Pelaku merupakan ibu kandung kepada bayi perempuan yang didera. 

Wanita tersebut kini sedang menjalani hukuman penjara selama 18 bulan bermula pada tarikh tangkapan di bawah Seksyen 31(1) Akta Kanak-Kanak 2001


Jom Follow Twitter "tukanglawan" dan Facebook Page Untuk berita terkini
Anda boleh menyalin artikel yang disiarkan tanpa halangan, sila letakkan link blog "tukanglawan jika sudi, semoga maklumat dan informasi dapat disampaikan kepada semua . Anda juga digalakkan share artikel ini di Facebook, twitter, forum atau apa juga medium sebaran. jika ada saranan dan pendapat, e-mailkan ke infotukanglawan@gmail.com , silakanlah juga tinggalkan komen anda dibawah

. .
Share this article :

Catat Ulasan

Sila berikan komen anda dengan sopan.

 
Support : Copyright © 2011. "tukanglawan" - All Rights Reserved
Proudly powered by Blogger. Stats by Feedjit