Zulfahmi, Pelumba Kelahiran Malaysia Cermerlang Di Perlumbaan Dunia

| comments

Tahniah diucpakan kepada Pelumba kelahiran Negara dalam sukan perlumbaan motosikal bertaraf dunia, Zulfahmi Khairuddin yang menggenakan nombor perlumbaan 63 mewakili pasukan lumba AirAsia-SIC-AJO telah menduduki tempat ke 6 dalam perlumbaan kategori Moto3 yang julungkalinya diadakan.

Perlumbaan sepanjang 18 pusingan itu adalah yang pertama dalam kalendar perlumbaan tahun ini, ia berlangsung di Qatar.

Dalam persaingan merebut tempat ke 3, Zulfahmi yang sedang berada di kedudukan ke 4, hampir merebut kedudukan tersebut namun tidak dapat merampasnya lalu turun ke tempat ke 6 sehingga akhir pusingan perlumbaan.

 

Mendapat kedudukan ke 6 Zulfahmi dianugerahkan sebanyak 10 mata bagi permulaan musim ini.

Perlumbaan di Qatar tidak seperti kebiasaan perlumbaan di negara lain, kemenangan tidak disambut dengan pancuran air champange, kerana ia ditegah dinegara Islam itu, apakah negara kita juga membuat perkara serupa?



Jom Follow Twitter "tukanglawan" dan Facebook Page Untuk berita terkini
Anda boleh menyalin artikel yang disiarkan tanpa halangan, sila letakkan link blog "tukanglawan jika sudi, semoga maklumat dan informasi dapat disampaikan kepada semua . Anda juga digalakkan share artikel ini di Facebook, twitter, forum atau apa juga medium sebaran. jika ada saranan dan pendapat, e-mailkan ke infotukanglawan@gmail.com , silakanlah juga tinggalkan komen anda dibawah

Share this article :

Catat Ulasan

Sila berikan komen anda dengan sopan.

 
Support : Copyright © 2011. "tukanglawan" - All Rights Reserved
Proudly powered by Blogger. Stats by Feedjit