(VIDEO) Perkasa Sudah Lebih, Ibrahim Katak Jangan Lari

| comments

Semalam sekumpulan 50 orang, yang memakai baju-T hitam yang bertulis perkataan 'Perkasa', mengganggu program PKR di Alor Setar.

Kumpulan samseng itu yang tiba kira-kira jam 5 petang dan cuba masuk ke dalam orang ramai yang berkumpul untuk menyaksikan pelancaran pusat komuniti PKR Alor Setar di tengah-tengah bandar tersebut dan terus membuat kacau.

Ketua Pembangkang yang juga ketua umum PKR, Datuk Seri Anwar Ibrahim dijadualkan berucap pada kira-kira jam 5.30 petang didalam majlis tersebut, tujuan samseng perkasa mengganggu majlis itu sudah pasti untuk mencetuskan pergaduhan.

Ini bukan kali pertama, samseng-samseng upahan melakukan kekacauan dalam majlis pakatan rakyat, malah sebelum ini sudah beberapa kali usaha jahat ini dilakukan, malah Kereta bakal Perdana Menteri ke 7 (Anwar Ibrahim) juga telah beberapa kali dirosakkan.

Mari lihat video dibawah


Sementara beberapa individu individu terperangkap dalam keadaan kelam kabut di situ, malah seorang peniaga dari pusat membeli-belah tersebut berkata, dia hampir terkena pukulan di kepalanya dengan sebatang kayu sepanjang 0.6m

Ray Ching, 28 (kiri) berkata apabila dia cuba untuk menghalang beberapa lelaki mara ke dalam orang ramai, seorang lelaki yang memakai baju-T bertulis 'Perkasa' mengangkat kayu hendak memukulnya.

Bagaimanapun, katanya, pukulan itu tidak mengenai kepalanya kerana dia sempat menyekatnya dan menolak lelaki itu dengan tangannya.

Anda saksikan sendiri betapa jahatnya mereka sekarang, mereka selalu telah menimbulkan kekacauan,  menjadi orang bodoh ganggu majlis orang lain, dan berlagak gangster, inikah budaya yang diterapkan oleh Perkasa, iaitu anak didik Umnoapco barisan nasional?

Kenapa mereka begitu ganas sekali, jawapannya mudah, umno sedang nazak dan mereka sedang menyelamatkan diri. tindakan cuba memukul mangsa dengan kayu membuktikan selagi umno masih berkuasa, melayu penyokong umno diajar untuk jadi rasis, ini bertentangan dengan konsep 1 Malaysia.

Walaupun Sanseng upahan ini bertindak ganas dan cuba menakut-nakutkan orang ramai, tetapi Anwar Ibrahim bagaimana pun tetap hadir dalam majlis tersebut, provokasi yang dilakukan oleh Samseng berpaksikan Umno itu sebenarnya buat lebih ramao orang datang mendengar amanat Anwar Ibrahim.

Jadi Ibrahim Ali al-kataki ketua PERKASA yang samseng, , mana mau lari, sebagai presiden perkasa anda harus bertanggungjawab, baiklah, kita telah lihat betapa penyokong umno sedang rosak, mari kita tukar kerajaan, umno sudah tidak boleh diharapkan lagi.

Jom Follow Twitter "tukanglawan" dan Facebook Page Untuk berita terkini

Anda boleh menyalin artikel yang disiarkan tanpa halangan, sila letakkan link blog "tukanglawan jika sudi, semoga maklumat dan informasi dapat disampaikan kepada semua . Anda juga digalakkan share artikel ini di Facebook, twitter, forum atau apa juga medium sebaran. jika ada saranan dan pendapat, e-mailkan ke infotukanglawan@gmail.com , silakanlah juga tinggalkan komen anda dibawah

. .
Share this article :

Catat Ulasan

Sila berikan komen anda dengan sopan.

 
Support : Copyright © 2011. "tukanglawan" - All Rights Reserved
Proudly powered by Blogger. Stats by Feedjit