Pemimpin Umno/BN mengakui kekalahan BN di PRU 13

| comments

Kini bukan sahaja rakyat yang telah meramal kekalahan Umno/Bn , malahan pemimpin Umno/Bn sendiri juga telah meramal kekalahan Umno/BN di Pilihan Raya Ke 13 akan datang jika Pilihan Raya ini dijalankan secara bersih.  Ini kerana kepercayaan kepada BN kini semakin kurang disebabkan sikap pemimpin Umno/Bn yang terlalu taksub membolot harta haram.

Antara pemimpin Umno/Bn yang meramal kekalahan Umno/Bn di pilihanraya akan datang termasuk Tengku Razaleigh. Menurut beliau, dalam pilihanraya umum ke 13 yang akan datang ini United Malay National Party (UMNO) akan menerima kekalahan lagi. Malahan lebih besar dari pilihan raya ke 12 yang lalu. Ini kerana hampir 90% peratus pengundi China bersedia untuk mengundi Pakatan Rakyat. Ada pengundi India yang telah kembali menyokong Barisan Nasional, tetapi majoriti masih bersama Pakatan Rakyat. Pengundi Melayu pula kini terbahagi kepada dua.


Menurut beliau lagi, punca kehilangan sokongan terhadap Barisan Nasional disebabkan pentabiran dibawah pimpinan Datuk Seri Najib Razak ini amat lemah dan tidak memahami krisis ekonomi global yang sedang melanda dunia sekarang. Pentabiran Barisan Nasional sekarang ini selalu berdulak-dalik apabila mengajukan sesuatu dasar. Dasar sorong tarik ini terjadi kerana banyak dasar-dasar ini tidak difikirkan secara masak terlebih dahulu.


Menurut Pengerusi pilihanraya BN, Tan Sri Muhyiddin Yassin mengakui bahawa pilihanraya kali ini adalah amat getir bagi Umno/BN. Kenyataan ini mungkin berdasarkan malumat datangnya dari risikan polis dibawah cawangan politik yang sememangnya wujud di Bukit Aman bagi mendapatkan maklumat berhubung sokongan rakyat terhadap kerajaan.

Menurut Muhyidin lagi, isu-isu berhubung pelbagai penyelewengan wang rakyat seperti isu NFC, PKFZ, isu ekonomi yang mencengkam rakyat selain masalah dalaman Umno/BN yang kucar kacir tidak memihak kepada BN untuk meraih sokongan rakyat.

Kenyataan kedua-dua pemimpin ini jelas Bn semakin terdesak untuk mendapat sokongan dari pada rakyat sendiri. Ini telah membuktikan Bn akan berkubur selepas PRU ke 13. Ayuh Rakyat merealisasikan impian untuk menjatuhkan kerajaan Umno/Bn. Undi ditangan anda

INI HARUS JELAS

Kolumnis: Mulut Kecoh
Anda boleh menyalin artikel yang disiarkan tanpa halangan, sila letakkan link blog "tukanglawan jika sudi, semoga maklumat dan informasi dapat disampaikan kepada semua . Anda juga digalakkan share artikel ini di Facebook, twitter, forum atau apa juga medium sebaran. jika ada saranan dan pendapat, e-mailkan ke infotukanglawan@gmail.com , silakanlah juga tinggalkan komen anda dibawah

. .
Share this article :

Catat Ulasan

Sila berikan komen anda dengan sopan.

 
Support : Copyright © 2011. "tukanglawan" - All Rights Reserved
Proudly powered by Blogger. Stats by Feedjit