Kalau Anda Sayangkan Palestin, Baca dan Sebar Ini

| comments

Kerajaan Umnoapco memang hipokrit, mereka serang Anwar Ibrahim, kononnya Anwar penyokong yahudi, tapi tembelang sudah pecah, umnoApco bukan sahaja bayar khidmat nasihat dari syarikat milik yahudi dengan menggunakan wang rakyat, tapi juga berurus niaga dengan Israel, kapal-kapal dagang Israel bebas berlabuh di pelabuhan negara.

Sehubungan dengan itu, JINGGA 13, sebuah badan NGO yang membokar "kebobrokan" dan pembohongan Umnoapco akan menghantar menghantar memorandum dan bukti hubungan dagang Malaysia-Isreal kepada Embassy of the state of Palestine sebagai tanda membantah tindakan Kerajaan UMNO/BN yang membenarkan kapal-kapal Isreal berdagang di negara Malaysia , ia sebagai soladiriti kemanusiaan terhadap rakyat Palestin.

Tahukah Anda JINGGA 13 telah mendedahkan bahawa wujud hubungan perdagangan erat antara Kerajaan UMNO/BN dengan Kerajaan Isreal sepertimana dokumen dan rakan video serta gambar kapal ZIM USA dan ZIM ATLANTIC yang merupakan kapal milik syarikat perkapalan ZIM INTEGRATED SHIPPING LTD yang berpengkalan di Haifa , Isreal pada 20 Februari 2012. 

Kerana sebab itu jugalah Satu Perhimpunan Aman Membantah Kemasukan Kapal Israel Ke Malaysia telah diadakan.di hadapan pintu masuk Westports , Pelabuhan Klang pada 22 Februari 2012 lalu , ini bantahan ekoran kemasukan tiga buah kapal Isreal milik Zim Integrated Shipping Ltd , Israel di Westports, Pelabuhan Klang .

Kenyataan Timbalan Menteri Perdagangan Antarabangsa dan Idustri juga turut mengesahkan akan kewujudan dan kehadiran kapal-kapal milik Isreal tersebut yang dimiliki oleh Israel Coporation adalah membuktikan bahawa wujud hubungan dagang antara Malaysia dan Isreal .

Kehadiran kapal-kapal dari israel yang bebas berdagang di Malaysia membuktikan bahawa Kerajaan UMNO/BN mengiktiraf negara haram Isreal walaupun Malaysia tidak mempunyai hubungan diplomatik . Mungkin bagi mereka hubungan diplomati tidak perlu, perdagangan boleh dijalankan dengan siapa pun asalkan mendatangkan keuntungan.

Sikap dan tindakan tersebut adalah hipokrit kerajaan UMNO / BN tehadap seluruh rakyat Malaysia dan Palestin, Kerajaan UMNO/BN yang konon menyokong perjuangan rakyat Palestin tetapi sebenarnya mengkhianati rakyat Palestin yang dizalimi oleh Israel.

Tapi Bagaimana?

Tindakan hubungan dagang dan perniagaan tersebut turut sebenarnya membantu peningkatan dan pertumbuhan ekonomi negara Isreal serta turut menyumbang kepada 'peluru dan senjata' yang merobek dan membunuh umat Palestin tanpa rasa perikemanusiaan oleh para tentera Israel. HUBUNGAN DAGANG ADALAH BUKTI PENGIKTIRAFAN KERAJAAN UMNO /BN TERHADAP ISREAL.


JINGGA 13 juga khabarnya  menjemput semua NGO dan parti2 politik menyampaikan memorandum kepada Embasy of the state Palestin terhadap bantahan hubungan dagang dan kemasukan kapal-kapal Isreal ke pelabuhan-pelabuhan di negara kita termasuk Sabah dan Sarawak.

Apakah JATI akan datang untuk menyelamatkan Ummah, adakah PERKASA akan datang beri sokongan pada rakyat Palestin walaupun mereka bukan bangsa "melayu"?, kita lihat apakah 2 NGO yang berat menyokong Umno itu akan turut serta?, satu lagi, kita tunggu, apakah akan ada sekumpulan lembu datang dan halang penyerahan memorandum ini.


Anda boleh menyalin artikel yang disiarkan tanpa halangan, sila letakkan link blog "tukanglawan jika sudi, semoga maklumat dan informasi dapat disampaikan kepada semua . Anda juga digalakkan share artikel ini di Facebook, twitter, forum atau apa juga medium sebaran. jika ada saranan dan pendapat, e-mailkan ke infotukanglawan@gmail.com , silakanlah juga tinggalkan komen anda dibawah

. .
Share this article :

Catat Ulasan

Sila berikan komen anda dengan sopan.

 
Support : Copyright © 2011. "tukanglawan" - All Rights Reserved
Proudly powered by Blogger. Stats by Feedjit