4 Pelumba basikal negara dirempuh kereta

| comments


4 Orang atlet lumba basikal negara dirempuh kereata ketika bersaing seramai bersaing untuk sesi pemilihan ke Kejohanan Lumba Basikal Asia (ACC) 2012 pada 8 Februari depan. tiga daripada mangsa yang dirempuh patah tangan manakala seorang lagi hanya cedera ringan.

Akibat kemalangan itu, pelumba basikal wanita kebangsaan Mariana Mohamad, 34 patah tangan kiri, lutut kanannya berlubang, selain bengkak di dagu serta pipi.

Selain Mariana, tiga lagi pelumba termasuk rakan sepasukannya Mariana, Masziyaton Mohd Radzi, 24 turut cedera. Dua pelumba skuad remaja iaitu Mohd Azri Ahmad, 17, dan Abdul Aziz Mohd Zahit, 17, masing-masing patah tangan kanan dan jari walau bagaimana pun Masziyaton hanya cedera ringan.

Ketika itu, Mariana berada di kedudukan paling depan. Tiba-tiba sebuah kereta datang dari arah kanan dan merempuhnya hingga dia terpelanting ke atas bumbung kereta sebelum terjatuh ke jalan raya.” ulas Masziyaton

Dalam kejadian itu kereta perodua kancil yang dipandu seorang wanita itu merempuh pelumba selepas lampu isyarat di persimpangan berkenaan bertukar hijau dan dia mungkin tidak menyedari kehadiran polis mengawal perlumbaan yang berlangsung.

Tiga pelumba yang cedera kemudian mendapatkan rawatan di Hospital Putrajaya sebelum dibenarkan pulang, namun Mariana dipindahkan ke Hospital Pakar Damansara bagi rawatan lanjut
Share this article :

Catat Ulasan

Sila berikan komen anda dengan sopan.

 
Support : Copyright © 2011. "tukanglawan" - All Rights Reserved
Proudly powered by Blogger. Stats by Feedjit