Bersih2.0 - Polis halang solat dimasjid?

| comments


Dalam Perhimpunan BERSIH 2.0 sabtu lalu,polis diraja UmnoApco telah bertindak sama seperti tentera israel apabila telah menghalang orang ramai dari memasuki Masjid Negara  walaupun untuk solat Zohor...

Pihak polis yang sangat taat kepada ketua mereka telah menghalang ketaatan rakyat yang mahu menunaikan perintah  ALLAH, sekatan dilakukan supaya peserta himpunan ini tidak dapat masuk untuk menunaikan solat didalam masjid yang tersergam megah itu.

Mereka merayu dan meminta supaya diberikan sedikit masa hanya untuk menunaikan rukun yang telah diwajibkan kepada mereka, namun kerana ketaatan anggota polis ini terhadap tuan mereka , mereka sendiri sudah keras hatinya seperti seketul batu, mereka sendiri sudah tidak takut kepada ALLAH, tuhan sekelian alam.
                                                          
Menyedari polis-polis ini terlalu taat kepada ketua mereka lebih dari takut pada ALLAH, rakyat yang sudah berputus asa merayu untuk menunaikan solat didalam masjid telah nekad bersolat dikaki-kaki lima dan kawasan sekitar masjid negara,

adakah ini sebuah negara islam acuan rejim umnoApco, dimana kerana takutkan kebangkitan rakyat, si pemerintah rakus mengarahkan polis untuk membelakangi hukum yang telah ditetapkan oleh ALLAH, apa kah yang anggota polis ini rasa bila mereka dengan sengaja menurut perintah menghalang orang ramai solat didalam rumah ALLAH?



Mungkinkah mereka merasa sangat hebat, dan merasa sangat bangga kerana telah ingkar kepada ALLAH.




@TUKANGLAWAN Fikir mungkin polis yang diarahkan itu bukan polis yang beragama islam agaknya, kerana jika anggota itu Islam, mustahil mereka akan buat begitu.


"Umno dan be-End Makin terdesak dan mengarut, polis dipergunakan untuk kekalkan kuasa mereka"


Share this article :

Catat Ulasan

Sila berikan komen anda dengan sopan.

 
Support : Copyright © 2011. "tukanglawan" - All Rights Reserved
Proudly powered by Blogger. Stats by Feedjit