Kerajaan Selangor Tak Hanya Pandai Cakap, Tapi Buat

| comments

Kerajaan Selangor Tterbukti tak hanya Pandai bercakap, Tapi dalam masa yang pantas berfikir , cari jalan dan lakukan apa yang sepatutnya, bukan macam yang satu lagi tu, masalah tak habis-habis, macam mana nak tuntut balik duit lembu RM350 juta pun masih tak tahu.

Kekurangan bekalan air di negeri selangor bukan kerana air takde di negeri Selangor ni, mana mungkin ALLAH turunkan hujan lebat hampir setiap hari tapi dok canang selangor hampir tak ade air, kene import dari Pahang, itu kan tak logik.

Yang tak cukupnya ialah air terawat, bekalan air punya banyak, kesimpulannya tak perlu nak import air, import air pun kene rawat jugak air tu, jadi penyelesaiaan mudah ialah bina loji rawat air.

Kerajaan selangor mahu buka balik satu loji rawatan air yang lama ditutup dulu, kerana apa ditutup?, kerana kerajaan umno masa tu tak pandai jaga kebersihan alam sekitar, sungai yang bekal air tu tercemar teruk.

Dengan Kos antara RM50 juta - RM80 juta yanga kan ditanggung sepenuhnya oleh kerajaan Selangor, 
Loji Rawatan Air Bukit Jelutong yang ditutup pada 1995 itu dijangka dibuka semula dalam tempoh enam bulan dan menariknya akan menggunakan teknologi mambran yang nyata lebih menjimatkan dari bina empangan yang kemudiannya akan buat harga air naik.
Dengan pembukaan semula loji itu akan menghasilkan air terawat sebanyak 50 hingga 100 juta liter sehari (mld) dan menampung lebih daripada separuh permintaan air tambahan di Shah Alam.

Nampak tak apa yang kerajaan Selangor buat, bukan setakat pandai cakap, malah dalam tempoh singkat dah dapat solution dan dah nak mulakan projek tu, SYABAS apa solutionnya? masih nak bina empangan jugak? tukar dulu paip-paip karat bawah tanah tu dan perbanykkan paip bawah tanah supaya bekalan air sampai pada pengguna.

Jangan terus jadi kuda tunggangan umno je dengan cuba memburukkan kerajaan selangor yang terbukti lebih dulu bertindak berbanding SYABAS



Ehh korang, Jom join Forum AIC kat sini.. ada live chat, games, boleh lihat gambar aktiviti, kenal kawan-kawan baru, wah seronok tau. klik sini ok....
AWAS# Sebarang komen yang anda tulis dibawah memungkinkan penulis blog ini dipenjara kerana tidak menasihati anda supaya jangan mengeluarkan sebarang komen, walau bagaimana pun, mengikut konsep hak asasi manusia yang diguna pakai, manusia itu mempunyai hak dan kebebasan untuk bersuara dan menyatakan pendapat, sebarang komen dari anda dialu-alukan oleh penulis blog. Jom Follow Twitter "tukanglawan" dan dan like Facebook Page dibawah Untuk berita terkini, Jom Tonton Koleksi video ceramah disini, atau berhibur dengan TV Online disini

Share this article :

Catat Ulasan

Sila berikan komen anda dengan sopan.

 
Support : Copyright © 2011. "tukanglawan" - All Rights Reserved
Proudly powered by Blogger. Stats by Feedjit