Gempar, Betul Kata Ahli Umno, Bawah PR Selangor Akan Muflis?

| comments (1)

Orang umno kata hanya umno yang paling layak memerintah negeri selangor, hanya umno aje yang pandai urus ekonomi negeri paling maju tu, teringat lagi sebelum PRU dulu, mereka cakap pakatan rakyat mana boleh nak perintah, pakatan rakyat tak reti urus ekonomi negeri.


Diorang cakap macam tu sebab diorang tu dah dibodohkan oleh umno dari dulu, kini dan selamanya, memang bodohlah sebab dah berapa lama kene tipu tak sedar-sedar lagi.

Apa kata baca berita bawah nei.

Selangor merekod jumlah pelaburan tertinggi berbanding negeri lain, dengan catatan RM6.903 bilion, melibatkan 170 projek perkilangan diluluskan, sepanjang Januari hingga Ogos.

Exco Pelaburan, Perindustrian dan Perdagangan, Teresa Kok berkata, jumlah itu mewakili sebanyak 23.18 peratus daripada RM29.786 bilion keseluruhan modal pelaburan yang diluluskan di negara ini, sepanjang tahun ini.

Daripada jumlah modal pelaburan yang diluluskan di Selangor, sebanyak RM 5.237 bilion adalah daripada pelabur tempatan, manakala selebihnya RM 1.665 bilion adalah pelaburan asing.

“Sebanyak 14,630 potensi peluang pekerjaan telah diwujudkan,
” katanya ketika sesi penggulungan Belanjawan 2013 Selangor, pada Sidang Dun Selangor, kelmarin.

Menurutnya, sebanyak 101 projek diluluskan itu adalah projek baru dengan nilai pelaburan berjumlah RM4.112 bilion, manakala 69 lagi  merupakan projek pengembangan pelaburan berjumlah RM2.792 bilion.

Jumlah ini menunjukkan bahawa pelabur tempatan memainkan peranan penting dalam meningkatkan prestasi pelaburan di Selangor dan masih berkeyakinan dengan senario pelaburan semasa serta dasar pelaburan berkonsepkan mesra pelabur yang diamalkan Kerajaan Pakatan Rakyat,” katanya.

Dalam pada itu, Teresa berkata, Kerajaan Negeri akan meneruskan program pertemuan, lawatan dan kunjungan hormat ke kilang dan kawasan industri yang beroperasi di Selangor bagi mendapatkan maklum balas, selain meninjau masalah yang dihadapi.

Ok, mana ahli umno yang masih kata hanya umno pandai urustabir negeri dan kata hanya umno je la yang pandai apa jawapan korang dari "FAKTA" atas nei... kah..kah..kah.. terbukti kata-kata orang umno salah.

Ehh korang, Jom join Forum AIC kat sini.. ada live chat, games, boleh lihat gambar aktiviti, kenal kawan-kawan baru, wah seronok tau. klik sini ok.... 
 
AWAS# Sebarang komen yang anda tulis dibawah memungkinkan penulis blog ini dipenjara kerana tidak menasihati anda supaya jangan mengeluarkan sebarang komen, walau bagaimana pun, mengikut konsep hak asasi manusia yang diguna pakai, manusia itu mempunyai hak dan kebebasan untuk bersuara dan menyatakan pendapat, sebarang komen dari anda dialu-alukan oleh penulis blog. Jom Follow Twitter "tukanglawan" dan dan like Facebook Page dibawah Untuk berita terkini, Jom Tonton Koleksi video ceramah disini, atau berhibur dengan TV Online disini

Share this article :

+ comments + 1 comments

24 November 2012 pada 1:12 PTG

ko umno...ko umno...ko umno...ko umno

Catat Ulasan

Sila berikan komen anda dengan sopan.

 
Support : Copyright © 2011. "tukanglawan" - All Rights Reserved
Proudly powered by Blogger. Stats by Feedjit