Hina Kelantan Banyak "Sup Tangan" boleh buat Terkeluar Islam

| comments

Artikel ni khas untuk sesapa la, Datuk ke, "tun" ke...Tan Sri ke, ...Menteri ke pencacai ke "ustazah macam artis" ke...... .. selagi dia rasa dia islam baca la nei.  

Khas nak tuju dekat puak bodoh yang hina islam dulu, kalau tak bodoh takde la kan nak hina-hina islam,  boleh pulak hina hukum yang ALLAH dah atur... banyak sangat duit ke atau besar sangat kuasa tu nantid alam kubur bila mengadap malaikat?

Buat puak bangang yang selalu hina-hina hudud dulu tu, lantak la kalau menteri hina pun.. tu menteri bangang... lagi bodoh dan angkuh, ni dengar apa yang Bekas Mufti Perlis, Datuk Dr Mohd Asri Zainul Abidin bagitau nei.

Bukan main lagi senang betul boleh terkeluar dari islam, cukup la dengan permainkan hukum hudud... halang hukum hudud.. hina ayat Al-Quran.. semua tu boleh buat hidup atas dunia ni sia-sia je.

Dr Mohd Asri bukak balik ceita sendaan yang dibuat ketika Kelantan mula memperkenalkan hukum hudud – melalui Enakmen Kanun Jenayah Syariah (II) 1993.

Sapa yang cakap nak halang? .... hah sendiri mau ingat la engkau.. bape besar power ko ade?..  mengaku islam.. tapi lebih teruk dari orang bukan islam.

"Mempersendakan teks al-Quran ataupun as-Sunnah seperti sendaan sesetengah pihak apabila Kelantan ingin melaksanakan hudud dengan menyatakan ‘sesiapa yang ingin makan sup tangan sila ke Kelantan’ adalah melampaui batasan agama.

"Bahkan, jika pengucap sedar dan bermaksud menghina nas al-Quran dan as-Sunnah, maka dia terkeluar dari Islam," katanya dalam satu tulisan di blognya, drmaza.com.


"Kelantan telah memainkan peranan mempromosi hukuman itu. Walaupun masih terbatas disebabkan banyak kekangan, namun apa yang penting hukuman itu dibahaskan, dibincangkan dan dipromosikan.

"Ijtihad baru juga perlu dilihat bagi mencapai maksud keadilan jika ia dilaksanakan," kata Dr Mohd Asri lagi.

Hah, lepas la tanggungjawab pemimpin islam di Kelantan bila usulkan hukum hudud supaya dilaksanakan, cuma pemimpin yang bodoh dan rasa kebal atas dunia je jadi bangang pegi "kutuk" sendiri mau ingat la..  senang-senang je boleh terkeluar dari islam...

Bodoh.. tak belajar agama..... budak darjah 6 pun tahu hukum ALLAH tak boleh hina. Statment DrMohd Asri kali ni, memang "tukanglawan" suka.... lepas ni kita tengok la sape lagi yang rasa kebal nak tentang hukum ALALH lagi.... elok yang tentang hukum ALLAH ni tanam tepi kawasan kubur orang Islam... paham kan maksudnya..... sendiri mau ingat.

# nanti malam sikit "tukanglawan" tepek list panjang ayat-ayat hina hudud, hina hukum islam... lama dah simpan... sebab banyak betul.

Ehh korang, Jom join Forum AIC kat sini.. ada live chat, games, boleh lihat gambar aktiviti, kenal kawan-kawan baru, wah seronok tau. klik sini ok.... 
 
AWAS# Sebarang komen yang anda tulis dibawah memungkinkan penulis blog ini dipenjara kerana tidak menasihati anda supaya jangan mengeluarkan sebarang komen, walau bagaimana pun, mengikut konsep hak asasi manusia yang diguna pakai, manusia itu mempunyai hak dan kebebasan untuk bersuara dan menyatakan pendapat, sebarang komen dari anda dialu-alukan oleh penulis blog. Jom Follow Twitter "tukanglawan" dan dan like Facebook Page dibawah Untuk berita terkini, Jom Tonton Koleksi video ceramah disini, atau berhibur dengan TV Online disini

Share this article :

Catat Ulasan

Sila berikan komen anda dengan sopan.

 
Support : Copyright © 2011. "tukanglawan" - All Rights Reserved
Proudly powered by Blogger. Stats by Feedjit