Saham FGVH Hampir Rugi, Harga Gula Hampir Naik

| comments (2)

Sebelum ni "tukanglawan" dah pernah siarkan satu artikel berkenaan saham Felda Global Ventures Holding Berhad (FGVH)yang susut teruk tidak sampai sebulan ia disenaraikan. ( Baca sini ).

Hari ini sekali lagi "tukanglawan" sampaikan satu berita yang kurang enak untuk kita dengar,  berita saham felda yang semalam jatuh teruk hampir di paras pembukaan. nilainya kini sudah sampai tahap paling kritikal. mari kita lihat graft dibawah.



Untuk pengesahan sila klik sendiri di paparan bursa saham kuala lumpur

Mungkin sekarang jika dijual ianya masih memberi sedikit keuntungan, namun sejauh mana ianya mampu bertahan, tanah peneroka sudah tergadai, tapak rumah pun sudah tergadai, andai kata nanti saham ini rugi, apakah peneroka akan kehilangan rumah mereka?

Tak apalah, nasik sudah jadi bubur, kita sangat mengharapkan agar tanah peneroka tidak tergadai, kita sama-sama doakan saham ini kembali melonjak naik. sedih bila mengenangkan peneroka yang bersorak sakan tempoh hari tertipu dengan janji manis menteri.

Melaburkan aset yang mereka ada merupakan satu risiko besar, lain halnya dengan bekas pak menteri yang mendapat keuntungan hanya atas angin tanpa perlu mencagarkan asset peribadinya. mungkin manis mulut si menteri, peneroka felda hanya dibuai dengan kata-kata fatamorgana, mereka diasyikan dengan kononya mereka akan kaya selepas saham ini melonjak naik, tapi apakah risikonya diterangkan juga kepada peneroka.

Dan bagi kita bukan peneroka, oleh kerana kilang gula sekarang milik felda, apakah harga gula akan dinaikkan bagi menampung kejatuhan harga saham ini?, kita tunggu dan rasa sendiri.


Jom Follow Twitter "tukanglawan" dan dan like Facebook Page dibawah Untuk berita terkini, Jom Tontong Koleksi video ceramah disini

. .
Share this article :

+ comments + 2 comments

Tanpa Nama
30 November 2012 pada 10:36 PTG

Tipula...graf tu...yg sebenarnya bukan rm5.310 tipulah tu suma...sebenarnya hari ni dah tinggal rm4.55 je..ka ka ka...mana pegi najib haramjadah, isa politikwang n amat maslan nak jawab nih?

Tanpa Nama
5 Disember 2012 pada 10:57 PG

"Biasele harga saham ada turun naiknye..." kata isa politik wang.Tapi kalu belum senarai dah rugi lpas tu bila senarai je naik jap, pas tu turun n turun n turun n turun...tu bukan biasa lg..tu celaka kau isa, najib haramjadah...

Catat Ulasan

Sila berikan komen anda dengan sopan.

 
Support : Copyright © 2011. "tukanglawan" - All Rights Reserved
Proudly powered by Blogger. Stats by Feedjit