Apakah Mutu Proton Preve Seteruk Ini ?

| comments

Proton Preve yang dilancarkan beberapa bulan yang lalu dicanangkan sebagai proton terbaik keluaran pembuat kereta nasional negara ini. tapi benarkah ia kereta terbaik proton?

Sebagai sebuah jenama yang pernah menjalin kerjasama dengan Mitsubishi motor , lotus dan Renault apakah perkongsian tersebut dapat memberi kebaikan kepada pengeluar kereta nasional ini. itu persoalannya, apakah manafaat yang dapat diambil dari perkongsian teknologi yang kononnya diadakan dulu.

Baiklah, apa yang kita dapat lihat adalah bila proton menjalin kerjassama dengan lotus ianya sedikit sebanyak memberi manafaat dengan sistem kawalan dan saspensi kereta proton, benar kah itu, jika ya ia sesuatu yang bagus.

Bagaimana dengan aspek lain, sepatutnya selepas 27 tahun industri ini bermula, proton sepatutnya jadi jenama yang hebat, bukan mahu memperlekehkan, jika kita mahu bandingkan proton dan perodua kita dapati jenama perodua lebih diyakini. walaupun menggunakan banyak teknologi dari jepun ( proton juga ).

Gambar dibawah menceritakan selepas 27 tahun proton ditubuhkan, dan ini hasilnya.


Bukankah selayaknya rakyat malaysia dapat menikmati kualiti kereta yang lebih bagus, jika begini lah mutu kereta kita, jangan kata tidak patriotik jika menggunakan kereta jenama luar. bukan buat ala kadar untuk penuhkan poket kroni saja.


Jom Follow Twitter "tukanglawan" dan dan like Facebook Page dibawah Untuk berita terkini, Jom Tontong Koleksi video ceramah disini

. .
Share this article :

Catat Ulasan

Sila berikan komen anda dengan sopan.

 
Support : Copyright © 2011. "tukanglawan" - All Rights Reserved
Proudly powered by Blogger. Stats by Feedjit