Panas !! Aktivis Pelajar Ditangkap Polis

| comments

KONGSI PENGALAMAN BERSIH 3.0 , URAT JANTUNG UMNO RAKYAT SENTAP Kongsi pengalaman BERSIH 3.0 anda di blog tukanglawan, emailkan cerita anda dan gambar juga video ke infotukanglawan@gmail.com, nanti tukanglawan siarkan.... kita kongsi..
BILA POLIS NAK TANGKAP POLIS YANG PUKUL ORANG?

Seorang pemipin pelajar yang juga aktivis kepada pemansuhan PTPTN telah ditahan oleh polis sebentar tadi, alasan yang diberikan ialah kerana beliau telah memukul pihak polis.

Mengikut informasi yang "tukanglawan" perolehi, Khalid Mohd Ismad ialah timbalan presiden Kumpulan Aktivis Mahaiswa Idenpenden ( kami) baru berumahtangga den berasa dari kelang selangor

Sebelum ini, Puak-puak pencacai penulis blog umno yang tak pernah beri hujah dan bukti kukuh telah memuduh Khalid mengasari seorang polis trafik, berdasarkan gambar yang telah dikatakan mirip dengan beliau. 

Ini adalah gambar yang dikatakan itu.


Jika tangkapan itu hanya berdasarkan gambar ini, apakah kita begitu mudah tertipu, kerana potongan rambut langsung tidak sama. dan sebagai peserta bersih, sudah tentulah Khalid akan memakai baju kuning sebagai sokongan pada himpunan tersebut, itu pendapat "tukanglawan".

Atau perhatikan gambar dibawah, dimana potongan rambut adalah sangat hampir, dan perhatikan di bahagian mulut.

Jadi, jika Khalid ini bukan individu yang mengasari polis tetapi ditangkap oleh polis hanya berdasarkan gambar ini, apakah polis akan meminta maaf secara terbuka darinya dan keluarganya.

"tukanglawan" yang telah beberapa kali terserempak dengan khalid, walaupun tidak kenal rapat , sekali lihat sudah tahu, lelaki yang menyepak polis tersebut bukan khalid , tak tahulah jika mata "tukanglawan" ini tak betul atau juling,

Atau ketika kejadian, Khalid dempat mengubah bentuk rambutnya, lari sekejap dan menukar pakaian dan menunggu masa yang sesuai untuk sepak terajang polis.

Tapi jika ini masih usaha bodoh KERAjaan mahu memburukkan peserta Bersih, itu tindakan paling bodoh nampaknya, kerana cubaa pertama mereka sebelum ini sudah makan diri.

Senang kata, Pengerusi SPR dan timbalannya letak saja jawatan, tunai saja 8 tuntutan tersebut, bukan memburuk-burukkan Himpunan tersebut, atau memfitnah pemimpin pakatan, kerana makin nampak umno yang diketuai najib semakin terdesak.




Apakah logik jika  fikir "tukanglawan" Khalid ditangkap sebenarnya kerana dia merupakan aktivis pelajar dan dia dianggap sangat merbahaya kepada kerajaan?, kerana golongan paling kuat dan mampu menjatuhkan sesebuah kerajaan selain dari rakyat sendiri, ianya adalah golongan pelajar.

fikir- fikirkan la.


Mahu tahu jawapannya, Mari kita tumbang kerajaan zalim, anda mampu mengubahnya, malaysia lebih baik tanpa umno.

#Diatas artikel yang ditulis berdasarkan maklumat asal Khalid ditahan kerana ia dikaitkan dengan gambar kononnya dia mengasari anggota polis.

Ada juga maklumat dia ditahan kerana mengugut pihak polis di laman Facebooknya, namun kesahihan itu belum "tukanglawan" dapat. cerita yang tukanglawan dengar khalid melahirkan rasa tidak puas hatinya bila ibunya dikasari semasa himpunan bersih tempoh hari.

Khabarnya ibu khalid telah dipijak dan dikasari sehingga pecah usus.

Apakah anda mahu memaafkan orang yang bertanggungjawab itu?, apakah anda mahu membiar sahaja si pelaku itu terlepas?, awas, polis malaysia akan tangkap anda jika anda menyatakan rasa kesal dan rasa tidak puas hati anda.

Apa pun, jika khalid ditangkap oleh polis kerana mengugut kerana kecewa dengan apa yang dilakukan terhadap ibunya, fikirkan kembali, apakah itu selayaknya?, kerana tanggungjawab seorang anak melindungi ibu bapanya, melindugi keluarganya,

SYABAS KHALID, ANDA MELAKUKAN SEWAJARNYA. MELINDUNGI KELUARGA ANDA ITU TANGGUNGJAWAB ANDA.

Polis tak ada hak mencampuri urusan dan tanggungjawab Khalid terhadap keluarganya. Itu tanggungjawab paling besar buat diri Khalid, sepatutnya polis mencari dan menghukum si pelaku, bukan menangkap seorang anak yang mengasihi dan menyayangi ibunya.


Jom Follow Twitter "tukanglawan" dan Facebook Page Untuk berita terkini
Anda boleh menyalin artikel yang disiarkan tanpa halangan, sila letakkan link blog "tukanglawan jika sudi, semoga maklumat dan informasi dapat disampaikan kepada semua . Anda juga digalakkan share artikel ini di Facebook, twitter, forum atau apa juga medium sebaran. jika ada saranan dan pendapat, e-mailkan ke infotukanglawan@gmail.com , silakanlah juga tinggalkan komen anda dibawah

. .
Share this article :

Catat Ulasan

Sila berikan komen anda dengan sopan.

 
Support : Copyright © 2011. "tukanglawan" - All Rights Reserved
Proudly powered by Blogger. Stats by Feedjit