KelentongTV Umno Kali Ini Lebih Bijak

| comments (1)

Panas hati betul bila tengok berita di sebuah stesyen televisyen milik Umno tadi, korang pun tau kan, bila TV tu milik umno, mana ade umno salah dalam dunia ni, seluruh alam dah pasti lah umno itu hebat dan sangat betul.

Malas nak ulas panjang, sebab semua tau Stesyen TV milik umno la stesyen TV paling gampang dalam dunia.kalau tengok berita 30 minit, 20 minit tu campur la, 5 minit bodek umno hebat dan lebih 15 minit lagi kutuk pakatan rakyat. lebih tu campur la, iklan, cerita xciden cikit, hiburan dan sukan.

Lama- lama tengok Berita boleh jadi bodoh, serius

Tadi TV milik umno siar lah clip video kereta kene terbalik, kononnya jahat peserta Himpunan aman, suka-suka terbalikkan kereta polis tu, baru tadi kan "tukanglawan" siar artikel seorang pesertakene langgar dengan kereta polis sampai parah, korang tak baca ke? ( klik kat sini ).

Dalam ratus orang tu (ikut perkiraan umno bangang) kalau kawan kita kene langgar sapa tak marah beb, kalau kat kampung bukan setakat terbalikkan kereta, dah jadi arang dah pun. so sape suruh langgar? "orang atasan ke" ohh ini usaha timbulkan provokasi la ye.

Aisye, kenapa terbalikkan satu je, Kalau ikut dendam BERSIH 2.0 patut lebih dari tu kan?, sebab dalam banyak-banyak tu masih ade yg pujuk bagi sabar.

Kedua, Ada clip video satu kumpulan orang serbu FRU, kenapa agaknya, apakah ada provokasi melampau dari pihak Polis?, kita fikirkan la. takpela, tak penting, apa yang "tukanglawan" fikirkan dalam kepala otak ni, baguslah.

Kalau selama ni asyik polis dan FRU je fikir kuat nak rempuh orang, hari ini mereka belajar cikit yang FRU ke SB ke, Peserta himpuanan ke sama je makan nasi. Lu bikin orang marah, dendam BERSIH 2.0 belum sudah ingat tu, jadi salah ke sesekali bagi ingat sikit langgit tinggi rendah?.

Rakyat dah lama bersabar beb, Jahat sangat ke peserta himpunan ni, yang dok puak upahan umno serang Mahasiswa, tu apa?... Baik. haram jadah.

SO arini FRU terkedu, Topi Merah di rempuh Baju Merah, sama ada siapa yang mulakan, itu kene tanya pada yang ada disana, Ala, sikit je pun, jangan la merunggut, Rakyat dah lama sabar, sesekali tunjuk apa salahnya kan.

Jangan la hala senapang CS gas kat orang, memang cari pasal la, kan dah kene rempuh, ingat tadi ye, tu baru amaran je, baju merah tunjuk cikit kat topi merah, "tukanglawan" cuma takut nanti Baju kuning pulak dok kejar Topi merah,

Bukan apa, Dunia ibarat roda, kejap atas, kejap FRU pulak kat bawah, norma alam kan. kalau taknak jangan main gila,

JOM UBAH KERAJAAN, JANGAN BUAT-BUAT TAK NAMPAK RAKYAT SUDAH SEDIA BERUBAH, TUKAR KERAJAAN. DARI KERAJAAN BERUK KITA TUKAR KERAJAAN YANG DI URUS OLEH MANUSIA PULAK.

@UMNO DISERANG ANGIN AHMAR SIANG TADI,

Kelentong TV Umno Agak menjadi cikit stadi, tapi hanya yang kurang akal akan percaya, bulat-bulat tanpa mahu menilai dahulu, Yang bodoh tu orang umno la tu, hahahaha



Jom Follow Twitter "tukanglawan" dan Facebook Page Untuk berita terkini
Anda boleh menyalin artikel yang disiarkan tanpa halangan, sila letakkan link blog "tukanglawan jika sudi, semoga maklumat dan informasi dapat disampaikan kepada semua . Anda juga digalakkan share artikel ini di Facebook, twitter, forum atau apa juga medium sebaran. jika ada saranan dan pendapat, e-mailkan ke infotukanglawan@gmail.com , silakanlah juga tinggalkan komen anda dibawah

. .
Share this article :

+ comments + 1 comments

Arul aries
3 Mei 2012 pada 3:27 PTG

Semua nak slahkan umno.. PKR and PAS tu bagus sgt ke. Sembng pasal agama baik jahat akan dpat pahala n dosa. Tapi biler buat perhimpunan memecahbelahkan perkauman mcm nie x rasa yang ni berdosa ke...? Fikir2 kan....

Catat Ulasan

Sila berikan komen anda dengan sopan.

 
Support : Copyright © 2011. "tukanglawan" - All Rights Reserved
Proudly powered by Blogger. Stats by Feedjit