Kebebasan Media, Malaysia No Berapa?.

| comments

Kah,,,kah,,,kah,.. tak payah cakap pun semua dah tahu kan, tahap kebebasan media dinegara ini sangat-sangat teruk dan memalukan, kalau tak percaya cuba lihat TV3 ala.. TV3 al-musyrikin tu.,.

Satu soalan yang anda semua kene jawab, Bila sibuk-sibuk TV3 serang Anwar Ibrahim, kenapa mereka tak beri cikit ruang untuk anwar menjawab tuduhan?, kalau berani jawab la, adakah kerana Anwar tolak tawaran atau Anwar langsung tak diberi peluang?.

Kebebasan Media bukanlah bermaksud bebas nak letak apa pun jenis gambar yang boleh menimbulkan kemarahan, boleh menimbulkan sensitiviti sesetengah pihak, bukan juga menyiarkan rancangan apa pun tanpa perlu ditapis, sampai menjolok mata seperti yang TV3 musyrikin buat.

Tapi kebebasan media ialah kebebasan mengkritik sesuatu dasar, bebas menyiarkan berita yang benar dan tidak berat sebelah. bukan macam utusan dan TV3 yang rata-rata semua staff yang berkerja disitu otak dah tepu dan tak takut lagi balasan ALLAH, sampai yang tak benar pun mereka sokong.. apa lah nak jadi, takkan nak beri anak bini makan duit begitu, duit fitnah orang, padahal hakikatnya sendiri tau la..

Kenapa?, nak cakap media negara ini bebas ke?, cubalah jawab mana ruang yang sepatutnya diberikan untuk Anwar jawab semua tuduhan yang dilemparkan TV3 al musyrikin dan utusan meloya, mana ruang untuk pakatan rakyat sampaikan maklumat dan tepis semua cerita buruk yang dikeluarkan media pro yahudi... opps.. maaf.. pro Umno..?

Rejim Umnoapco maha munafik yang dipimpin najib al-tantuya dan rosmah gedik-gedik hari ini sibuk mempromosikan diri mereka, hakikatnya rakyat lihat muka rosmah pun sudah jemu. ini kan pula dengar rosmah menyanyi.

Media menipu, ini gambar sebenar
Tapi masih lagi persoalan utama, mana ruangan untuk pakatan rakyat dan pemimpin utama pakatan rakyat di media massa, jawapannya tak ada... kenapa... sebab media negara ini tidak bebas..

Kerana itulah Malaysia terus mencatatkan prestasi yang buruk berhubung kebebasan akhbar di negara ini meskipun memperbaiki kedudukan dengan mencatatkan tempat di tangga ke-122  dari 179 di dalam Indeks Kebebasan Akhbar 2011/2012 yang direkodkan oleh Reporters Without Borders.

Media menipu, logo BN ditutup
Sebab itulah jika lihat sangat ramai penyampai media tak pernah belajar tinggi wujud, jadi blogger, sebar info di facebook dan twitter,tak dibayar pun macam blogger umno yang memang buat duit dari hasil fitnah dan reka cerita,kenapa jadi begitu?

Jawapannya senang, media malaysia nei tak bebas, siar berita pun berat sebelah, jadi wujud golongan yang rasa itu bukan sesuatu yang sihat, dan media serta maklumat harus diseimbangkan...

UmnoApco menyerang guna TV3 dan akhbar, kami balas dan jawab guna Blog, kurang-kurang tak ramai la diperbodohkan rejim maha zalim itu, kurang-kurang yang bijak dan rajin menilai akan tahu siapa benar dan siapa "sekutu sebenar Israel"

Ohh jangan lupa petang ini Himpunan Aman bantah kapal israel turunkan barang di wesport klang, rejim umnoapco tuduh Anwar sokong yahudi, rupanya kerajaan rejim Umnoapco berdagang dengan Israel, duit yang tembak budak palestine, duit kita rupanya. puiiiii...

Anda boleh menyalin artikel yang disiarkan tanpa halangan, sila letakkan link blog "tukanglawan jika sudi, semoga maklumat dan informasi dapat disampaikan kepada semua . Anda juga digalakkan share artikel ini di Facebook, twitter, forum atau apa juga medium sebaran. jika ada saranan dan pendapat, e-mailkan ke infotukanglawan@gmail.com , silakanlah juga tinggalkan komen anda dibawah

. .
Share this article :

Catat Ulasan

Sila berikan komen anda dengan sopan.

 
Support : Copyright © 2011. "tukanglawan" - All Rights Reserved
Proudly powered by Blogger. Stats by Feedjit