Gadis Melayu Hina Azan, Tidak Percaya Kuasa Allah

| comments (4)

Jangan terlalu bangga jadi orang melayu, ia tidak menjanjikan apa-apa, kerana terlalu bangga jadi melayulah, kita kadang-kadang merasakan kita telah cukup bagus.

Baguskah kita bila beranggapan melayu itu sudah pasti Islamnya, fikirkan balik, kita dilahirkan sebagai seorang Islam, tapi sejauh mana kita mendekatkan diri kepada Islam itu sendiri, beruntungkah kita, jika kita bandingkan diri kita dengan kawan-kawan bangsa lain yang mendapat hidayah ALLAH.

Ingat, dilahirkan sebagai seorang Islam, tidak memadai bila Akidah kita lemah. ini contohnya.


Diatas satu contoh bila seorang perempuan yang memakai nama "melayu" menghina ALLAH, bolehlah dianggap perempuan tersebut seorang "Free Thinker" kerana tidak mempercayai kekuasaan ALLAH.

Dan dibawah ini pula satu contoh dimana seorang lagi perempuan yang juga memakai nama "melayu" terang-terangan menghina lauangan Azan, apakah yang anda rasakan? dan apa pula yang anda fikir?


Menjadi melayu itu tidak semestinya menjadi Islam, kadang-kala pergaulan dengan rakan - rakan, kesibukan ibu bapa mengejar keselesaan hidup sehingga kurang perhatian kepada anak-anak juga menjadi punca. nah dimanakah salah ini semua, apakah negara ini sudah terlalu banyak disajikan dengan hiburan yang melalaikan?

Apa perasaan anda jika ada ahli keluarga anda yang jadi begini?. apakah mereka masih mampu memberi manafaat bila ibu bapa mereka tiada kelak?.. fikirkan lah, dan kembali kepada agama ALLAH , kerana kita mungkin sudah jauh tersesat, mungkin kita pernah terdetik lauangan Azan mengganggu kita.. 
Melayu itu tidak semestinya Islam,.........Masyallah...





Share this article :

+ comments + 4 comments

Tanpa Nama
18 Februari 2013 11:53 PTG

azan pun tak boleh dengar, sembahyang entahlah.macam syaitan.sebab syaitan kalau dengar azan akan lari jauh-jauh.perempuan ini sudah rosak iman,mudah tergelincir.ibu bapa sepatutnya memberi didikan agama kpd anak mereka.jangan salahkan pihak lain.lentur buluh biar dari rebung.entah2 emak bapa dia pun tak sembahyang, dan tak kisah hukum hakam agama.

Tanpa Nama
19 Februari 2013 12:07 PG

entah2 dia dah ada mykad biru dan boleh mengundi

Tanpa Nama
7 Mac 2013 12:11 PTG

kalau betul macam ni tak tau lah nak buat camana. Allah lebih mengetahui akan hamba2Nya.

Tanpa Nama
7 Mac 2013 12:47 PTG

kita sbg umt islam x prnh mgajq jdi bgini,,sdrlah,bliklah ke pangkal jln sblm trlmbt..

Catat Ulasan

Sila berikan komen anda dengan sopan.

 
Support : Copyright © 2011. "tukanglawan" - All Rights Reserved
Proudly powered by Blogger. Stats by Feedjit