Apa ahli akademik melayu itu takutkan ?

| comments

Ahli akademik UMNO ini naik sebab penglibatan dalam aktiviti politik. Naik sebab banyak mengamalkan ampuisme dan aktif dalam politik Barisan Nasional serta selalu 'kipas YB.' Apa yang boleh saya kata adalah dia adalah ahli politik bertopengkan ahli akademik.
   Siapakah dia ?
Banyak cerita saya dengar daripada pelajar institut ahli akademik ni yang dia ni banyak buat masalah dan sering cuba menutup mulut mana-mana individu yang tak sealiran politik dengannya. Dia juga sampai satu tahap ingin merancang konspirasi menjatuhkan pelajar.

Ahli akademik ini juga naik disebabkan seorang pemimpin UMNO dari Johor. Dan apa yang dia risaukan adalah sekiranya pemimpin itu kalah dan digantikan dengan seorang pemimpin UMNO progresif dari Pahang.

Saya juga terdengar gosip tentang ada pemimpin universiti dari Melaka yang ingin menjatuhkan ahli akademik ini. Katanya dia akan pastikan tahun depan dia ni dah tak pimpin universiti terbesar dan banyak cawangan tu lagi.

Nanti saya tulis lagi.

p/s : Susah kalau universti bertukar jadi medan politik. Bukan medan idea dan ilmu

Megat Hidayat,
Institut Teknologi Mara



JANGAN DITIPU UMNO LAGI, LIHAT VIDEO INI ( SILA KLIK)   
Jom Follow Twitter "tukanglawan" dan dan like Facebook Page dibawah Untuk berita terkini, Jom Tonton Koleksi video ceramah disini, atau berhibur dengan TV Online disini

Share this article :

Catat Ulasan

Sila berikan komen anda dengan sopan.

 
Support : Copyright © 2011. "tukanglawan" - All Rights Reserved
Proudly powered by Blogger. Stats by Feedjit