Video Yang Sahkan Berita di TV umno. Peniaga Rugi 4 Billion

| comments

KONGSI PENGALAMAN BERSIH 3.0 , URAT JANTUNG UMNO RAKYAT SENTAP

Sesiapa yang tahu/ada info/gambar org kena belasah/cedera, tolong emel foto, cerita ringkas + nombor telefon kepada editor@malaysiakini.com atau fathi@malaysiakini.com atau andrew@malaysiakini.com Kalau boleh SEGERA Terimakasih. Sebarkan..

Nak bagi kat tukanglawan untuk siar ceritadan pengalaman anda pon boleh gak, emailkan ke infotukanglawan@gmail.com, nanti tukanglawan siarkan.... kita kongsi..


Kita haruslah menerima semua perkara itu dengan terbuka, jangan yang benar mahu kita selindungkan. tak kah begitu, yang benar tetap benar dan yang salah tetap salah, mana mungkin kebenaran dapat ditutup.

 Malam tadi sehingga mungkin 1 minggu ini, akan tak habis-habis lah berita TV umno katakan bahawa kehadiran ramai peserta Himpunan BERSIH mendatangkan kerugian paling teruk dalam sejarah hidup manusia.

Kehadiran beratus ribu orang itu kata berita TV umno lagi menyebabkan ekonomi jatuh, perniagaan mengalami kerugian berbilion-bilion ringgit, najib amat sedih dengan apa yang terjadi, kerana tiada pengaliran wang berlaku.

Najib berkata lagi, ini semua salah peserta bersih, kedai terpaksa ditutup, malah peniagaa nasi nasi bungkus juga pada semalam telah kerugian hampir RM50 ribu ringgit.

Memang betul la tu, memang betul la puak media umno ni banggang dan bodaoh lagi tak boleh diajar lagi, sampai bila nak menipu agaknya, tak belajar ke dari kegagalan penipuan yang lepas - lepas.

Kalau nak menipu budak tadika boleh la, tapi rata-rata kita ni sudah bijak, bukan lagi 60 tahun lepas bila semua orang tak terdedah pada maklumat. weii banggang betul TV umno nei, kita dah beranjak 50 tahun, tapi umno masih ditakuk lama dalam pemikiran.

PEniaga rugi juta- juta, jom tengok video dibawah nei. pakcik ini kerugian RM 250 ribu pada hari himpunan bersih


Makcik ini pula perniagaannya telah diganggu oleh peserta Himpunan, makcik ini sudah kerugian RM150 ribu, dan sangat sedih


Uncle penjual air soya ini pula telah memaki hamun peserta bersih kerana tiada air pun yang berjaya dijual pada hari tersebut, sementara rakannnya yang menjual apam balik pula hanya duduk termenung kerana tiada pelanggan yang datang membeli jualannya.


Sementara itu, di sebuah kedai serbanika 24 jam, mendapati kunter lenggang sama sekali, tiada kelibat peserta himpunan datang membeli makanan atau minuman


Benarlah seperti apa yang disampaikan oleh berita TV umno, peserta himpunan tidak sudah membuat kerugian berbilion ringgit, berita itu harus dicanang ke seluruh alam, makcik dan pakcik penyokong tegar kipas kuat susah nak mampus umno boleh lah buat demo membantah himpunan BERSIH selepas ini, kerana sudah terbukti jelas peniaga kerugian beratus-ratus ribu ringgit angkara Himpunan BERSIH..

Video dibawah pula melihat kebijakan orang melayu sendiri, yang sangat pakar dalam menganalisis ekonomi, mereka tidak mahu berniaga pada hari himpunan BERSIH diadakan, setakat kerugian RM20- RM 30 ringgit tak apa, kerana itu bukti mereka setia pada negara.



Itu belum lagi kerugian pemandu teksi, belum lagi kerugiaan yang terpaksa ditanggung oleh perkhidmatan penggangkutan awak dan sebagainya. Jadi Laporan TV umno sangat tepat. Peniagaan kerugiaan akibat Himpunan Bersih.

Kah..kah..kah.. TV umno memang bangang.


Jom Follow Twitter "tukanglawan" dan Facebook Page Untuk berita terkini
Anda boleh menyalin artikel yang disiarkan tanpa halangan, sila letakkan link blog "tukanglawan jika sudi, semoga maklumat dan informasi dapat disampaikan kepada semua . Anda juga digalakkan share artikel ini di Facebook, twitter, forum atau apa juga medium sebaran. jika ada saranan dan pendapat, e-mailkan ke infotukanglawan@gmail.com , silakanlah juga tinggalkan komen anda dibawah

. .
Share this article :

Catat Ulasan

Sila berikan komen anda dengan sopan.

 
Support : Copyright © 2011. "tukanglawan" - All Rights Reserved
Proudly powered by Blogger. Stats by Feedjit