Masjid Kuantan Mengunci Aktivis Menentang Lynas

| comments

 Apa nak jadi dengan Kuantan sekarang ini. Untuk ke masjid pun kena ada waktu yang sesuai. Jika tidak kena pada waktunya, masjid akan di kunci. Ini yang dikatakan Negara Islam???? Islam apakah ini jika tempat beribadat di kunci selepas waktu solat berjemaah.

 Ketika sebelum Perhimpunan Hijau 2.0 pada 26 Feb 2012, kami telah dikejutkan dengan perilaku seorang ahli jawatankuasa Masjid Negeri Pahang iaitu Masjid Sultan Ahmad 1 di Kuantan yang menutup lampu masjid pada pukul 7 pagi sedangkan ketika itu keadaan masih gelap. Ketika itu masih ada jemaah yang masih mengaji al-quran sehingga jemaah itu mencari tempat yang lebih terang untuk menyambung bacaan beliau. Sungguh MEMALUKAN.

             Selepas itu, ahli jawatankuasa masjid mengunci sebahagian pintu keluar masjid dan hanya membuka 1 sahaja pintu keluar tetapi hanya setengah sahaja. kenapa perlu lakukan tindakan sedimikian sedangkan masjid adalah  satu tempat pelbagai guna ketika zaman Rasullah SAW. Masjid juga adalah satu tempat penyebaran ilmu. Jika ini berlaku diseluruh Malaysia nescaya akan lahirlah umat islam yang jahil tentang hal-hal agama.

 Adakah pihak masjid hanya melakukan tindakan ketika Perhimpunan Hijau ini dijalankan sahaja. Adakah mereka menjadikan Masjid Jamek yang ditututp ketika Bersih 2.0 diadakan sebagai contoh??? jika benar ini berlaku, isu ini perlu dijawab oleh Majlis Agama Pahang. Adakah mereka ini ingin melambatkan pergerakan  aktivis-aktivis yang ada didalam masjid ini. Adakah mereka telah menjadi taik-taik Umno/BN Pahang dengan  menerima perintah dan menjalankan tanpa berfikir. Ini lah menjadi persoalan sebenar.

Selepas saya keluar dari Masjid tersebut, saya terlihat satu papan tanda Peringatan yang di pahatkan di tepi masjid. Ternyata mereka menghadkan orang islam yang ingin menjalankan ibadah. perbuatan ini sungguh mengejikan. Mereka ini lebih teruk dari penganut agama lain. Saya tidak mahu menilai orang-orang sebegini terlalu awal tetapi para pembaca sekalian boleh nilai sendiri jenis orang sebegini rupa.

Saya mahu Kerajaan Umno/BN Pahang menjawab isu ini dengan jelas. Isu ini telah menunjukkan Kerajaan Pahang tidak mengamalkan Islam sebagai satu titik rujukan. Maka saya menyeru kepada para pengundi untuk negeri Pahang, jatuhkan kerajaan negeri Pahang yang sedia ada.

INI HARU JELAS!!!!

Kolumnis: Mulut Kecoh


           
  Anda boleh menyalin artikel yang disiarkan tanpa halangan, sila letakkan link blog "tukanglawan jika sudi, semoga maklumat dan informasi dapat disampaikan kepada semua . Anda juga digalakkan share artikel ini di Facebook, twitter, forum atau apa juga medium sebaran. jika ada saranan dan pendapat, e-mailkan ke infotukanglawan@gmail.com , silakanlah juga tinggalkan komen anda dibawah

. .
Share this article :

Catat Ulasan

Sila berikan komen anda dengan sopan.

 
Support : Copyright © 2011. "tukanglawan" - All Rights Reserved
Proudly powered by Blogger. Stats by Feedjit