Bakar bible : SEMBANG BERAHIM PERKASA DARI ZAMAN MAHASISWA BELUM HABIS

| comments (1)

Sebelum ini, terdapat ura-ura yang datangnya daripada Presiden PERKASA, Ibrahim Ali untuk membakar bible sebagai tanda protes kepada tindakan penganut agama kristian yang terus menggunakan kalimah Allah dalam kitab mereka.

Namun begitu, pada hari ini dilaporkan tiada sebarang acara membakar bible yang dilaksanakan dan terdapat sesetengah pihak yang mengatakan bahawa Ibrahim Ali banyak sembang!






Ibrahim Ali sebelum ini adalah pemimpin parti lawan UMNO, namun begitu selepas menang dalam PRU12, beliau telah beralih arah dan menghambur bermacam-macam perkara buruk terutamanya kepada pimpinan Pakatan Rakyat.




Ketika zaman belajar, Ibrahim merupakan pemimpin sebuah badan iaitu Kesatuan Siswa Institut Teknologi MARA di Shah Alam. Beliau memegang jawatan sebagai presiden. Betapa radikalnya dan revolusionernya beliau, sila lihat gambar beliau bersama dengan Iman Khoemini di atas.

Ibrahim Ali meeting then Cuban president Fidel Castro in Brazil in 1992 at the Earth Summit

Berikut pula merupakan gambar beliau dengan Fidel Castro.


In Kamunting detention centre, 1974

Namun begitu, ketika penahanan Ibrahim ketika peristiwa Baling dahulu, Ibrahim merupakan tahanan terawal yang dibebaskan. Jika pembaca pernah membaca buku "Dua Wajah" tulis Syed Hussin Ali, disebut bahawa Ibrahim telah dilepaskan dengan menerima syarat yang dikeluarkan oleh pihak berkuasa.

Ibrahim terkenal dengan sikap "SEMBANG" lebih!

Masa BERSIH, katanya berjoging dengan tasek titiwangsa. Kini nak bakar bible, tapi satu apa pun takda

Semoga Ibrahim kembali ke pangkal jalan.


MEGAT HIDAYAT,
INSTITUT TEKNOLOGI MARA.




Ehh korang, Jom join Forum AIC kat sini.. ada live chat, games, boleh lihat gambar aktiviti, kenal kawan-kawan baru, wah seronok tau. klik sini ok....
AWAS# Sebarang komen yang anda tulis dibawah memungkinkan penulis blog ini dipenjara kerana tidak menasihati anda supaya jangan mengeluarkan sebarang komen, walau bagaimana pun, mengikut konsep hak asasi manusia yang diguna pakai, manusia itu mempunyai hak dan kebebasan untuk bersuara dan menyatakan pendapat, sebarang komen dari anda dialu-alukan oleh penulis blog. Jom Follow Twitter "tukanglawan" dan dan like Facebook Page dibawah Untuk berita terkini, Jom Tonton Koleksi video ceramah disini, atau berhibur dengan TV Online disini

Share this article :

+ comments + 1 comments

23 Februari 2013 pada 11:34 PG

malas nak ulas banyak-banyak,sikit - sikit bolehlah
Pertama cuba kita fikirkan peumpaan dibawah

1.Burung kalau kakinya tumpu orang kata tak boleh makan-haram

2.Hidupan haiwan yang boleh hidup 2 alam pun sama tak boleh makan- haram

3.Manusia kalau ada 2 pendirian - orang kata mereng- orang mereng tak boleh jadi ikutan nanti orang kata orang gila...

Catat Ulasan

Sila berikan komen anda dengan sopan.

 
Support : Copyright © 2011. "tukanglawan" - All Rights Reserved
Proudly powered by Blogger. Stats by Feedjit