Saham Felda Rugi Teruk Hari Ini

| comments

Harapan pakcik dan makcik felda untuk beraya dengan kereta baru, rumah baru, langsir baru, baju baru dan bini baru nampaknya tidak kesampaiaan tahun ini.

Mereka yang dilamun dengan angan-angan bahawa kelak saham ini akan beri keuntungan besar pada mereka nampaknya tertipu lagi.

Yang untung dalam masa sekejap ialah Isa samad dan kroni, kerana dalam tempoh sekejap mereka mendapat untung besar.

Isa samad sendiri mendapat 180 000 unit saham tanpa perlu mengadaikan tanah kepunyaanya, sedangkan makcik dan pakcik terpaksa bergolok gadai semua yang ada semata-mata mahu mendapat sejumlah 800 unit saham ( ajeeeeee )

Apa sudah jadi dengan saham felda ni yang dulu canang akan buat orang felda jadi kaya raya.?, boleh pakai kereta mewah macam menteri... tapi tak pernah tahu apa akan jadi kalau rugi.

Benarlah main saham ada naik turunnya, tapi pernahkah fikir dulu nasib peneroka jika saham ini kelak rugi besar .... nak harap pak menteri.. jangan la harap.. mereka pandai berjanji... yang bodohnya kita... MELAYU YANG DITIPU MELAYU.

Klik untuk tengok paparan lebih besar, jangan tak percaya






Jom Follow Twitter "tukanglawan" dan dan like Facebook Page dibawah Untuk berita terkini, Jom Tonton Koleksi video ceramah disini, atau berhibur dengan TV Online disini

Share this article :

Catat Ulasan

Sila berikan komen anda dengan sopan.

 
Support : Copyright © 2011. "tukanglawan" - All Rights Reserved
Proudly powered by Blogger. Stats by Feedjit