SPR Sudah Melampau, Janji Tinggal Janji.

| comments


Ketua Pegawai Eksekutif Institut bagi Demokrasi dan Hal Ehwal Ekonomi, Wan Saiful Wan Jan (kanan) memberitahu bahawa tiada sebarang berita dari SPR sejak suruhanjaya itu mengadakan pertemuan dengan NGO berkenaan kira-kira dua bulan lalu.

"Mereka kata mereka akan memberi respon 'secepat mungkin', tetapi nampaknya maksud 'secepat mungkin' itu, lain orang, lain maksudnya," katanya ketika dihubungi.

NGO lain yang terlibat adalah Institut Kepimpinan dan Strategi Asia, Transparency International-Malaysia (TI-M) dan Merdeka Centre. Mereka juga tidak mendapat sebarang berita dari SPR.

Wan Saiful berkata mesyuarat terakhir sebelum ini adalah untuk mendapatkan SPR bersetuju dengan piawaian antarabangsa mengenai peraturan yang mengawal tingkah laku pemerhati pilihan raya.
 
"Kami belum lagi selesai berunding. Sehinggalah rundingan itu selesai dan kedua belah pihak (pemerhati pilihan raya dan SPR) bersetuju dengan terma rujukan, maka kita harus menganggap bahawa entiti ini (pemerhati pilihan raya ) belum lagi wujud,"

"Tidak ada gunanya menunggu sehingga pembubaran Parlimen untuk memuktamadkan rundingan. Ia mempunyai dimuktamadkan sekarang.
"
katanya.




Ehh korang, Jom join Forum AIC kat sini.. ada live chat, games, boleh lihat gambar aktiviti, kenal kawan-kawan baru, wah seronok tau. klik sini ok....
AWAS# Sebarang komen yang anda tulis dibawah memungkinkan penulis blog ini dipenjara kerana tidak menasihati anda supaya jangan mengeluarkan sebarang komen, walau bagaimana pun, mengikut konsep hak asasi manusia yang diguna pakai, manusia itu mempunyai hak dan kebebasan untuk bersuara dan menyatakan pendapat, sebarang komen dari anda dialu-alukan oleh penulis blog. Jom Follow Twitter "tukanglawan" dan dan like Facebook Page dibawah Untuk berita terkini, Jom Tonton Koleksi video ceramah disini, atau berhibur dengan TV Online disini

Share this article :

Catat Ulasan

Sila berikan komen anda dengan sopan.

 
Support : Copyright © 2011. "tukanglawan" - All Rights Reserved
Proudly powered by Blogger. Stats by Feedjit