Najib Anak Orang Kaya, Kita Jangan Lupa Jana Ekonomi Negara.

| comments

Harga barang naik, harga minyak naik. Salah siapa? Orang Cina? Siapa perdana menteri, siapa menteri kewangan?"

 Kita jangan lupa perdana menteri sekarang ini rupanya seorang anak bangsawan, masih kecil bapa sudah menteri, anak menteri mahu apa pun senang, anak menteri tak rasa susah macam rakyat, tak ikat perut macam rakyat. 

Sudah pasti anak menteri makan mewah dan sedap, Rakyat terbanyak kadang-kadang makan ikan kembung yang dah "kembung" dan kadang-kadang makan saja  makan hanya ikan bilis yang dah hapak.

Rakyat terbanyak bila isteri mahu beli beg tangan atau cincin suami sudah pening sebab akan kacau  belanja dapur, lainlah najib, wang tabung rosmah masih banyak, mau beli beg mahal atau kasut mahal tiada masalah.

Dulu najib sebut-sebut "wasatiah" yang diciplak dari apa yang dikatakan Anwar lama dulu. jadi bila najib buat majlis sambutan hari jadi "berpuluh-puluh ribu kosnya jangan la marah, bila bil air dekat kediaman najib melampau-lampau tingginya jangan la marah, itu "wasatiah" definasi najib, sudah cukup sederhana la tu bagi orang kaya.

Kita sebagai rakyat harus sentiasa berlapang dada, tak apalah bila semua harga barang naik tak mahu turun-turun macam saham felda, Tak apalah kerajaan "meniagakan AES" untuk kita disaman, duit itu kan boleh jana ekonomi negara...

Bak kata ramai pencacai umno, kalau bukan sebab najib, bukan sebab mahadey tak maju negara nei.. sebab itu lah kita kene taat setia.. bukan pada negara, pada pemimpin negara yang betulnya..

Cuma terfikir kadang-kala, alangkah bagusnya kalau dapat perdana menteri yang paham masalah kita, bukan kita yang harus kerja kuat jaga tenggolok mereka, tapi pemimpin itu yang terpaksa berkerja sampai kita suka.

Oh ya, kalau ade saman AES jangan lupa bayar ye, itu kan untuk jana ekonomi negara, walaupun lepas bayar sah kita rasa derita.. kah..kah..kah





Ehh korang, Jom join Forum AIC kat sini.. ada live chat, games, boleh lihat gambar aktiviti, kenal kawan-kawan baru, wah seronok tau. klik sini ok....
AWAS# Sebarang komen yang anda tulis dibawah memungkinkan penulis blog ini dipenjara kerana tidak menasihati anda supaya jangan mengeluarkan sebarang komen, walau bagaimana pun, mengikut konsep hak asasi manusia yang diguna pakai, manusia itu mempunyai hak dan kebebasan untuk bersuara dan menyatakan pendapat, sebarang komen dari anda dialu-alukan oleh penulis blog. Jom Follow Twitter "tukanglawan" dan dan like Facebook Page dibawah Untuk berita terkini, Jom Tonton Koleksi video ceramah disini, atau berhibur dengan TV Online disini




Share this article :

Catat Ulasan

Sila berikan komen anda dengan sopan.

 
Support : Copyright © 2011. "tukanglawan" - All Rights Reserved
Proudly powered by Blogger. Stats by Feedjit