Lembu mendapat Keistimewaan Berbanding Rakyat Sendiri

| comments

Apabila kita bercerita mengenai lembu, semestinya para pembaca akan terfikir tentang Ntional feedlot Centre (NFC). Seperti anda tahu Projek ini telah diseleweng oleh pihak-pihak yang tidak bertanggungjawab terutama sekali Shahrizat Abd Jalil bersama keluarganya.

Isu nya sekarang ialah mengapa Lembu lebih mendapat keistimewaan dari rakyat kita sendiri. Menurut info, Lembu-lembu yang diternak oleh keluarga Shahrizat diimport dari Australia. Pada mulanya, projek ini meluluskan penternakan lembu sebanyak 60 ribu ekor di kawasan sebesar 5 ribu ekar. Tetapi yang sebenarnya diternak hanya 1 ribu ekor sahaja.

Ini kerana lembu yang diimport dari Australia diangkut menggunakan kapal laut. Disebabkan itu ada lembu-lembu yang mati disebabkan kelemasan duduk bersempit disamping penipuan dalam pembelian lembu. Faktor kedua lembu berkurang ialah lembu Australia tidak sesuai hidup di kawasan iklim negara kita. Isunya sekarang, kenapa mereka mengimport lembu di Australia yang berlainan iklim yang sememangnya tidak sesuai hidup dinegara kita. Adakah ini satu kecuaian dari Kerajaan Barisan Nasional.

Untuk pengetahuan anda, projek ini dijalankan untuk menternak baka-baka lembu untuk diberi kepada penternak-penternak yang menghadapi masalah baka di Malaysia. Ini supaya untuk mengurangkan mengimport daging dari luar. Tetapi objektifnya telah lari. Ini kerana mereka-mereka ini membeli lembu-lembu tua, bukannya baka-baka muda. Ini adalah satu pemipuan yang jelas.

Seperti yang saya nyatakan diatas, kenapa Sharizat mendapat satu tapak yang begitu besar untuk menternak lembu-lembu berkenaan secara percuma. Jika benar ini adalah projek kerajaan, dimanakah hasil dari projek tersebut. Ini adalah projek Shahrizat bersama kroni-kroninya. Jika kita kira bilangan lembu dan kawasan penternakan. Seekor lembu mendapat tidak kurang dari 4 ekar tanah. Inilah saya katakan keistimewaan lembu berbanding rakyat. Jika rakyat mahukan tanah secara percuma, ada kerajaan mahu bagi secara percuma. Semestinya akan digelakkan oleh menteri-menteri BN  ataupun dihalau dari pejabat kerajaan.

Keistimewaan kedua yang lembu dapat ialah mendapat pinjaman duit sebanyak RM250 juta. Dengan duit inilah lembu-lembu ini berbelanja besar untuk membeli kondominium, pasaraya dan lain-lain lagi. Anda harus sedar pinjaman ini adalah pinjaman tidak membayar semula. Ini diibaratkan sebagai satu pemberian. Ini lah cara Pemimpin Barisan Nasional untuk songlap duit rakyat. Jika kita sebagai rakyat biasa untuk membuat pinjaman. Pelbagai prosedur perlu dilakukan. Shahrizat ada ke melalui prosedur-prosedur berkenaan. Tidak para pembaca sekalian. Inilah yang dikatakan sebagai menjaga kroni.

Seharusnya, kita perlu menjatuhkan kerajaan yang mementingkan diri sendiri tanpa memikirkan orang lain ini dengan segera demi menyelamatkan negara sebelum negara kita seperti negara Greece.

INI HARUS JELAS

Kolumnis: Mulut Kecoh  
Anda boleh menyalin artikel yang disiarkan tanpa halangan, sila letakkan link blog "tukanglawan jika sudi, semoga maklumat dan informasi dapat disampaikan kepada semua . Anda juga digalakkan share artikel ini di Facebook, twitter, forum atau apa juga medium sebaran. jika ada saranan dan pendapat, e-mailkan ke infotukanglawan@gmail.com , silakanlah juga tinggalkan komen anda dibawah

. .
Share this article :

Catat Ulasan

Sila berikan komen anda dengan sopan.

 
Support : Copyright © 2011. "tukanglawan" - All Rights Reserved
Proudly powered by Blogger. Stats by Feedjit