Kisah Najib, Si Peneroka dan Kapal Selam Altantuya

| comments

8 Mei lalu Najib ketika mengisytiharkan ‘durian runtuh’ di Felda Jengka 8 dia telah menghina peneroka dengan perkataan "haram jadah" yang ditujukan kepada 8 peneroka yang memfailkan saman injunksi bagi menghalang pelupusan ekuiti saham Koperasi Permodalan Felda (KPF) sebelum ini.

Kenyataan yang diungkapkan Najib di hadapan 40 ribu warga Felda dan disiarkan secara langsung oleh televisyen itu telah mengakibat kami dipandang hina oleh masyarakat.

“Selepas kenyataan tersebut diungkap PM pihak media turut menjadikan kami sebagai sasaran cemuhan sepanjang agihan durian runtuh kepada peneroka sehingga menyuburkan perasaan buruk sangka dan permusuhan sesama warga Felda.

“Dengan kenyataan biadab itu juga terbit bentuk ugutan dan tekanan kepada kepada peneroka supaya tidak membawa sebarang kes bersangkutan Felda ke mahkamah, ia tentu tidak adil kerana menyekat hak peneroka untuk memilih mahkamah sebagai salah satu jalan penyelesaian,
Kata Abdul Rahim Abdul Rahman, seorang dari lima orang peneroka sekitar Jengka semalam bertindak membuat laporan polis terhadap Najib  Razak, Pengerusi Jawatankuasa Keselamatan Rancangan (JKKR) Jengka 15 Adnan Darus serta dua akhbar Utusan Malaysia dan Harian Metro.

Abdul Rahim berkata lagi, bagi akhbar Utusan Malaysia, pada 18 Mei lalu telah menyiarkan satu berita di muka depan bertajuk ‘Peneroka Fail Injunksi Ambil Cek Durian Runtuh’ dengan memaparkan gambar dua orang peneroka yang sedang menerima cek.

Tambahnya, akhbar berkenaan sengaja membuat dakwaan kedua-dua peneroka tersebut kononnya memfailkan injunksi menghalang penyenaraian Felda Global Ventures Holding (FGVH) walhal mereka memfailkan injunksi menghalang pelupusan aset KPF kepada FGVH.

Akhbar berkenaan juga mendakwa peneroka-peneroka yang menjadi tumpuan ramai sengaja menebalkan muka dan menelan segala tohmahan yang dilontarkan apabila tampil mengambil cek dutrian runtuh.

“Akhbar tersebut juga mengada-adakan cerita kononnya kami berlima mengambil cek dalam keadaan tergesa-gesa dengan memberi alasan mempunyai urusan lain bagi menggambarkan kami malu,
” ujarnya.
Jelasnya, berita yang sengaja direka-reka itu mengakibatkan  timbulkan keadaan tidak baik, syak wasangka dan boleh menimbulkan permusuhan sesama warga Felda.

Aduhai Najib, kene ingatlah sikit felda tu bukan kroni umno yang punya, felda itu sendiri jadi besar dan berjaya kerana usaha keras peneroka, jadi memang diorang ada hak pun keatas keuntungan felda, nak "haram jadahkan" diorang buat apa.

Agaknya najib sendiri tak tahu apa maksud "haram Jadah" tu agaknya, jom tengok video bawah ni kalau tak tahu apa maksud sebenar "haram Jadah".


Ok, dah dengar kan penerangan tu, bagaimana najib boleh dengan angkuh kata tak "redha" bagi duit yang sebenarnya usaha dan titik peluh peneroka sendiri, politik busuk dan dendaam umno ni sampai panggil peneroka yang tak sokong kerajaan sebagai "haram zadah" maksudnya dalam bahasa melayu "anak haram".

Siapa najib ni nak panggil peneroka yang dok bantu majukan negara ni dengan panggilan tu?, ingatlah sikit, negera ni bukan najib yang punya, bukan bapak dia jugak yang punya..

Peneroka pulak jangan la senang sangat kene tipu, najib tak bagi duit dari poket dia atau dari poket rosmah pun, duit yang diorang bagi tu duit peneroka sendiri, duit dari keuntungan felda yang peneroka ini sendiri bangunkan.

Dan orang kampung pun jangan la tertipu jugak, BR1M yang dok diagih-agihkan tu pun bukan duit dari poket rosmah ataupun najib, tu duit rakyat. so rakyat kena ambil.

Umno dan BN pulak jangan la canang konon diorang ni berjasa sangat, tak malu ke dok canang bagi duit padahal bukan duit umno kan?, yang dok canang pulak tak lain dan tak bukan TV umno dengan paper umno, tak tahu kah  Duit negara, duit rakyat, surat khabar tak payah menipu la, orang dah cerdik sekarang nei.

Dan satu lagi, ini sibuk buat laporan terhadap najib, agak-agak polis nak siasat ke, kalau nak buat laporan, tunggu la umno kalah, sah najib akan naik turun mahkamah.. itu pun kalau sempat la, sebab najib tak lama lagi akan sibuk dengan kes di Perancis.

Ala.. kes kapal selam tu..... silap-silap , najib terus tenggelam lepas kes tu. ahhahaha



Sila like jika suka artikel ini, dan send ke rakan anda untuk kongsi
NAJIB SEBUT "HARAM JADAH", DIA LUPA UMNO DULU PERNAH DIHARAMKAN, JADI UMNO ITU "HARAM JADAH" . NAJIB PERNAH KATA, 'KITA TUNJUK NEGARA INI SIAPA YANG PUNYA," SEBAB MARAH PADA PENYOKONG PAKATAN, DIA LUPA RAKYAT AKAN TUNJUK, NEGARA INI BUKAN BAPAK NAJIB YANG PUNYA. ABU... asalkan bukan umno

Anda boleh menyalin artikel yang disiarkan tanpa halangan, sila letakkan link blog "tukanglawan jika sudi, semoga maklumat dan informasi dapat disampaikan kepada semua . Anda juga digalakkan share artikel ini di Facebook, twitter, forum atau apa juga medium sebaran. jika ada saranan dan pendapat, e-mailkan ke infotukanglawan@gmail.com , silakanlah juga tinggalkan komen anda dibawah
Jom Follow Twitter "tukanglawan" dan dan like Facebook Page dibawah Untuk berita terkini

. .
Share this article :

Catat Ulasan

Sila berikan komen anda dengan sopan.

 
Support : Copyright © 2011. "tukanglawan" - All Rights Reserved
Proudly powered by Blogger. Stats by Feedjit