Mahathir?.. Seorang tua penghancur demokrasi?

| comments


Masa Tukanglawan kecil tukanglawan tidak pernah mengagumi perdana menteri ketika itu, walaupun dicanang dan ditulis dia seorang doktor yang baik semasa mudanya tapi sedikit pun tukanglawan tidak pernah merasa apa-apa.. dia dicanang sebagai pemimpin hebat, tapi tukanglawan nampak dia biasa saja.

Tapi ketika itu Tukanglawan amat mengagumi seorang menteri, Anwar Ibrahim namanya.dia segak, nampak dirinya sebagai seorang pemimpin besar yang akan memberi kesejahteraan dalam kepimpinannya. namun jahatnya Mahathir muhammad.... terlalu jahat.. kerana syaitan telah menguasai diri perdana menteri tua nyanyuk itu.


1998 kehancuran dan kerosakan demokrasi sudah sampai ke kemuncak dan membangkitkan semua orang dari tidur panjang, Timbalan perdana menteri, menteri kewangan dan pemangku perdana menteri ketika itu dipecat dari kabinet. mahathir ketika itu membuat kesilapan paling besar dalam hidupnya.

Pemecatan Anwar ibrahim menyebabkan rakyat bangkit untuk menentang ditaktor kuku besi yang sudah dipenghujung usia, mahathir terkejut dengan gelombang kebangkitan rakyat dan membuat banyak kesilapan demi kesilapan, mahathir tua itu membuat apa saja untuk kekal berkuasa. sehingga sanggup memperkuda undangx2 untuk menghancurkan demokrasi. dan ermulanya saat malang buat malaysia yang entah bila akan ada kesudahannya.
Anwar Ibrahim dilayan seperti bukan manusia, ditendang, disakiti dan dikhianati, dituduh dan dimalukan, disumbat didalam penjara. terpisah dari anak dan siteri, terpisah jauh dari keluarga.




Kini mahathir sudah tua, dan sedang melihat kejatuhan sistem acuannya, sistem yang disalin dari asas pecah dan perintah tinggalan penjajah,pemusuh islam itu akan menyaksikan tersungkurnya Barisan nasional dalam pilihanraya akan datang, seperti kata Arwahyarham Ustaz Fadzil Noor semasa hayatnya.(Al-Fatihah)

"MAHATHIR AKAN MENYAKSIKAN SENDIRI KEHANCURAN UMNO SEBELUM AJALNYA"
.. dan mahathir sedang menyaksikan umno sedang hancur seperti apa yang pernah dikatakan Arwahyarham Ustaz fadzil Noor..

TUKANGLAWAN Memang benci mahathir, bukan kerana keturunannya, tapi kerana sikapnya, mahathir tidak lebih hanya seorang penghancur demokrasi yang harus lihat kehancuran umno.





"Umno dan be-End Makin terdesak dan mengarut"

Bantulah saya sila klik sini
Share this article :

Catat Ulasan

Sila berikan komen anda dengan sopan.

 
Support : Copyright © 2011. "tukanglawan" - All Rights Reserved
Proudly powered by Blogger. Stats by Feedjit