BERSIH 3.0 Dah Dekat

| comments

Jawatankuasa Pilihan Parlimen (PSC) mengenai reformasi pilihan raya telah gagal untuk menangani baik pulih sistem pilihan raya yang amat diperlukan, kata ahli parlimen pembangkang yang menganggotai PSC.

Wakil Pakatan Rakyat mendakwa kebimbangan asas mengenai sistem pilihan raya kekal masih tidak diselesaikan, yang paling penting ialah kekurangan langkah-langkah untuk membersihkan daftar pemilih.

Azmin Ali (PKR-Gombak), Anthony Loke (DAP-Rasah) dan Dr Hatta Ramli (PAS-Kuala Krai) berkata mereka telah memfailkan usul di bawah Perintah Tetap 30 (1) menggesa supaya laporan PSC diagihkan kepada ahli parlimen dipinda.

Hah, PSC gagal, rupanya selama ni PSC guna untuk tutup kemarahan rakyat je, rakyat dah diperkotak katikkan, tuntutan rakyat takkan dipenuhi sebab kerajaan masih berdolak dalaih dalam isu ini, SPR berat sebelah, paling best ada laporan bahawa mengikut data pemilih SPR, di selangor 3 bulan lepas tak ada nama yang dikeluarkan, maksudnya 3 bulan lepas, tiada pemilih di selangor meninggal rupanya.,

Ok... Stanby, ini tanda BERSIH 3.0 dan dekat. siap sedia.



Anda boleh menyalin artikel yang disiarkan tanpa halangan, sila letakkan link blog "tukanglawan jika sudi, semoga maklumat dan informasi dapat disampaikan kepada semua . Anda juga digalakkan share artikel ini di Facebook, twitter, forum atau apa juga medium sebaran. jika ada saranan dan pendapat, e-mailkan ke infotukanglawan@gmail.com , silakanlah juga tinggalkan komen anda dibawah

. .
Share this article :

Catat Ulasan

Sila berikan komen anda dengan sopan.

 
Support : Copyright © 2011. "tukanglawan" - All Rights Reserved
Proudly powered by Blogger. Stats by Feedjit