Najib Keluar kenyataan bersifat hipokrit lagi

| comments


Dalam Majlis Mesra Rakyat 1Malaysia di Dewan Simpang Empat Kangar siang tadi, najib altantuya yang takut mahu berdebat dengan Anwar itu sekali lagi menunjukkan sifat hiprokritnya.

Najib menggambarkan kerajaan yang diterajui barisan nasional tidak akan mengambil sikap mencari keuntungan jangka pendek seperti meraih undi untuk pilihan raya , itu kanyataan yang dangkal sekali bila dalam keadaan dekat-dekat pilihanraya ini, rejim yang diketuai oleh najib menabur "gula-gula pilihanraya" disana sini.

Apakah tindakan menabur wang bantuan rakyat 1 malaysia (BR1M) itu bukan tujuan utamanya hanya untuk meraih undi dalam pilihanraya akan datang?, jika tidak mengapa gula-gula itu hanya diberi dekat-dekat pilihanraya ini?, kah..kah..kah, najib nak tipu orang kampung pun agak--agaklah.

Hakikatnya Kerajaan najib cuba meraih undi dengan memberi "gula-gula pilihanraya" dengan memberi bantuan (BR1M) kepada orang-orang terpilih yang berdaftar,

Baguslah tu, tapi bila RM500 itu habis, apa lagi yang tinggal?

"beri pancing kepada orang susah, bukan beri ikan kepadanya, kalau beri pancing, pancing itu boleh diguna lama, hasil yang dapat boleh dibuat lauk, dan boleh dijual, jika beri ikan pada orang susah, ikan habis dimakan, tak tinggal apa lagi... esok orang itu akan kembali meminta-minta"

Tak apala, najib yang takut berdebat itu boleh cakap apa saja pun, itu hak dia, cuma kita rakyat jangan lupa, sapu saja RM500 BR1M ,tapi jangan undi Bn lagi, sebab anda hanya dapat RM500 itu 5 tahun akan datang, masa itu harga gula dipasaran pasti sudah 2-3 kali dinaikan.

Share this article :

Catat Ulasan

Sila berikan komen anda dengan sopan.

 
Support : Copyright © 2011. "tukanglawan" - All Rights Reserved
Proudly powered by Blogger. Stats by Feedjit